Naslov Model strateškog upravljanja destinacijom vjerskog turizma
Naslov (engleski) Strategic management model of the religious tourism destination
Autor Tomislav Korov
Mentor Daniela Gračan (mentor)
Član povjerenstva Dragan Magaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Stjepan Radić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinka Zadel (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija
Datum i država obrane 2020-11-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 338.48 - Turizam 21/29 - Religijski sustavi. Religije i vjere
Sažetak Vjera je jedan je od najstarijih motiva putovanja. Takva putovanja su našla mjesto u složenom mehanizmu turističkih migracija, kao selektivni oblik turizma pod nazivom vjerski turizam. Republika Hrvatska, kao zemlja koja obiluje povijesno i umjetnički izrazito vrijednim sakralnim objektima i već dobro posjećenim svetištima, ima velik potencijal za daljnje razvijanje vjerskog turizma, međutim, izostala je znanstvena revalorizacija razvoja vjerskog turizma.
Kao u svakoj selektivnoj turističkoj ponudi, tako je i vjerskim turizmom potrebno upravljati kako bi se osigurao efikasan i održiv ekonomski razvitak. Stoga je potrebno istražiti destinacije vjerskog turizma, sagledati parametre koji utječu na efikasno sinergijsko djelovanje čimbenika turističke ponude u destinaciji vjerskog turizma te sagledati same potrebe posjetitelja – vjerskih turista, a što bi u konačnici tim destinacijama osiguralo pozitivne ekonomske učinke uz održivi razvitak. Prema tome, u fokusu planiranog istraživanja je iznalaženje optimalnog modela strateškog upravljanja destinacijama vjerskog turizma.
Predmet istraživanja za potrebe izrade rada u sklopu iskazane problematike jeste istražiti teorijske i praktične aktualnosti vezane uz vjerski turizam te na sustavan način formulirati rezultate istraživanja o vjerskom turizmu u kontekstu koncepta održivog razvoja, te organizaciju i upravljanje razvojem destinacija vjerskog turizma uvažavajući povijesno iskustvo razvoja turizma u Republici Hrvatskoj, međunarodno iskustvo te izabrane ekonomske i društvene kriterije. Na temelju proučavanja dostupne znanstvene literature i spoznaja iz područja vjerskog turizma ukazalo bi se u disertaciji na nepostojanje sinergije između dionika (stakeholdera) ove vrste turizma koja se odražava u nedovoljnoj konkurentnosti vjerskog turizma, neefektivnom marketingu, niskoj razini produktivnosti i neuspješnom menadžmentu za jedan prikladan i kvalitativan razvoj vjerskog turizma u Republici Hrvatskoj. Sinergija svih dionika vjerskog turizma odnosno suradnja i partnerstvo u turizmu imperativ je bez kojeg nije moguće postići napredak. U tom segmentu ključna je uloga destinacijskog menadžmenta koji može uspješno ostvariti suradnju i partnerstvo svih dionika vjerskog turizma te primjereno kreirati adekvatnu organizaciju modela strateškog upravljanja destinacijom vjerskog turizma na principu održivog razvoja. Naglasak istraživanja, dakle, usmjeren je na povijesnu i teorijsku metodološku analizu održivog razvoja u turizmu, posebice vjerskom, uz primjenu optimalne strategije razvoja u okviru strateškog menadžmenta destinacije, na analizu vjerskog turizma kao posebnog socio-kulturnog fenomena, te pronalaženje i uspostavu održivog razvojnog modela strateškog upravljanja u destinacijama vjerskog turizma.
Sažetak (engleski) Religion has always been an important part of human civilization and has largely determined its paths. When speaking of tourism, religion has been one of the oldest motives for traveling. That kind of traveling found its place in the complex mechanism of touristic migrations as a selective tourism type called religious or faith tourism.
Although Croatia as a country full of historical and art valuables has great potential for further religious tourism development, there is a lack of scientific and objective analysis of this specific area.
Like any other form of selective tourist offer, it is also required to manage religious tourism in order to ensure efficient and sustainable economic development. Therefore, it is necessary to explore the religious tourism destinations, to look at the parameters that influence the effective synergy of the religious tourism destination factors, and to consider the needs of guests - religious tourists, in order to ensure positive economic effects with sustainable development in the destinations. Accordingly, the focus of the planned research is to find an optimal model for strategic management of religious tourism destinations.
The subject of the research is to explore the theoretical and practical trends connected to religious tourism and to formulate the results in the context of the sustainable development, organization and management of religious tourism development in the destinations, bearing in mind the historical experience of tourism development in Croatia, international experience and the chosen economic and social criteria.
Based on the study of available scientific literature and the findings in the field of religious tourism, the dissertation points to the lack of synergy between stakeholders which is reflected in the lack of religious tourism attraction, ineffective marketing, low productivity level and unsuccessful management. The progress can't be made without synergy between all religious tourism stakeholders. In this segment, the destination management plays the role key, by successfully achieving the cooperation and partnership between all religious tourism stakeholders and by creating an adequate organization of the strategic management model based on the sustainable development. Therefore, the emphasis of the research is focused on the historical and theoretical methodological analysis of sustainable development in tourism, especially religious tourism, by applying optimal development strategy within the strategic management of the destination; then on the analysis of religious tourism as a special socio-cultural phenomenon; and finding optimal sustainable developmental model of strategic management in religious tourism destinations in the Republic of Croatia.
Ključne riječi
vjerski turizam
održivi razvoj
turistička destinacija
strateško upravljanje
destinacijski menadžment
Ključne riječi (engleski)
religious tourism
sustainable development
tourist destination
strategic management
destination management
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:191:721578
Datum promocije 2021
Studijski program Naziv: Menadžment održivog razvoja Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup Datum isteka embarga: 2021-02-01
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-29 07:24:11