Sažetak | Riječ komunikacija potječe od comunis (lat.) što znači zajednički, te communicare
(lat.) što znači učiniti općim ili uopćiti. Komunikacija, jednostavnije rečeno, označava
priopćenje, spajanje. Obuhvaća dijeljenje informacija s drugima što rezultira dijeljenjem
znanja, a samim time i međusobnim obogaćivanjem.
Komunikacijski proces ključan je dio svake organizacije te njezinog poslovnog i
upravljačkog sustava. Njegova važnost posebno je vidljiva u granama turizma, kao što su
hotelijerstvo i restoraterstvo. Turizam se zasniva na pružanju usluga, a ne proizvoda, stoga se
može pretpostaviti da će komunikacija predstavljati jedan od najbitnijih elemenata koji utječu
na uspješnost organizacije. Komunikacija u hotelskim poduzećima predstavlja razmjenu
informacija, mišljenja i odluka između tri najbitnije skupine, a to su nadređeni, djelatnici i
gosti. Nadređeni moraju težiti ka uspostavljanju kvalitetnih odnosa sa ostalim djelatnicima
poduzeća, motivirati ih i usmjeravati, a djelatnici su nadalje ti koji „na prvoj liniji“ stvaraju
odnose sa gostima, izravno komuniciraju s njima na svakodnevnoj razini te svojim
vještinama komuniciranja stvaraju pozitivnu percepciju o hotelu i cjelokupnoj usluzi.
Veliki izazov današnjice, uz veliki broj informacija i tehnologiju, je osiguravanje
kvalitetnog prijenosa informacija unutar navedene tri skupine, uz što manje smetnji i
prepreka kako bi se eliminirali ili smanjili negativni ishodi loše komunikacije. Potrebno je
uspostaviti uspješnu komunikaciju između svih internih i eksternih sudionika u organizaciji,
koja će nadalje predstavljati temelj za kontinuirani razvoj organizacije. |