Naslov Minimalizam u fotografiji
Autor Ivana Puđa
Mentor Miroslav Mikota (mentor)
Član povjerenstva Ana Nemec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Miroslav Mikota (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Bjelovučić Kopilović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2013-9-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak Minimalizam je filozofija koja se mora iskreno i prisno razumjeti kako bi se mogla primjeniti i na fotografijama. Minimalzam svjedoči stilovima mnogih umjetnika dvadesetoga stoljeća čija je umjetnost bila definirana minimalnom količinom komponenti kao što su oblik, boja, tekstura i linija. Među umjetnicima, ovaj pristup se vidi kao vrlo subjektivan jer značenje i tumačenje ovisi o promatračevoj koncepciji rada. Kod primjene minimalizma u fotografiji se naglasak stavlja na sposobnost fotografije kao medija da gledatelju na jedinstven način prikaže mogućnosti stvaranja jednostavnih jakih i dojmljivih fotografija uz korištenje što manje elemenata. U skladu s tim je cilj samog diplomskog rada proučavanje i upoznavanje s tehničkim i psihološkim aspektima minimalizma u fotografiji. Opisat će se opće značajke minimalizma u fotografiji, elementi stvaranja minimalističke kompozicije te oprema koja je potrebna za ovu vrstu fotografije. Također veoma bitan faktor koji će se istražiti jest percepcija promatrača tj. ljudska subjektivnost koja u minimalističkoj fotografiji igra jako veliku ulogu.
Na teoretska saznanja se nastavlja praktični dio. Osnovni cilj praktičnog dijela diplomskog rada je zabilježiti autorske fotografije, nastojati ih svesti na što jednostavniji oblik i formu te pokazati ljubav prema jednostavnosti izražaja. Plan istraživanja je kritički/analitički promatrati motive odnosno pažnju usmjeriti samo u njihovom smjeru te na osnov saznanja o tehničkim aspektima (odabir kompozicije, praznog prostora, motiva, kadra, rasvjete, boje i teksture) zabilježiti jednostavne, snažne estetski lijepe minimalističke fotografije koje će kod promatrača ostaviti dojam. Usmjeravanjem pažnje na inače statične i možda ne toliko zanimljive motive će se pokušati snimiti izrazito dinamični i zanimljivi prizori. Zbog fascinacije ovom temom se želi potvrditi teza „Manje je više“.
Sažetak (engleski) Minimalism is a philosophy that must be honestly and intimately understood so that it could be applied to photos. Minimalizam witnessed many styles of early 20th century artists whose art was defined with minimum amount of components such as shape, color, texture and line.
Among the artists, this approach is seen as highly subjective, because the meaning and interpretation depends on observers perception of work. In the application of minimalism in photography the emphasis is on the ability of photography, as a medium, to reach the viewer in a unique way to show the possibilities of creating a simple strong and impactful images using as few elements. Accordingly, the aim of my thesis studying and learning is in the technical and psychological aspects of minimalism in photography. I will describe the general features of minimalism in photography, basicly the elements that create minimalist compositions and equipment required for this type of photography. An important factor that will be explored is the perception of the viewer and how human subjectivity in minimalist photography plays a very big role.
On the theoretical knowledge continues practical. The main goal of the practical part of creating original photographs is to try to reduce them to the simplest form and shape and show love for the simplicity of expression. The research plan is to critically / analytically observe motives and focus attention only in their direction and based on the knowledge of the technical aspects of space, patterns, staff, lighting, color, texture and so on, to record a simple, powerful aesthetically beautiful minimalist photographs that will leave the viewer impresed.
By focusing on an otherwise static and maybe not-so-interesting motives the fotografer tries to record a very dynamic and interesting scenes. The fascination with this topic tries to confirm the thesis of "Less is more“.
Ključne riječi
Minimalizam
fotografija
jednostavnost
redukcija
subjektivizam
Ključne riječi (engleski)
Minimalism
photography
simplicity
reduction
subjectivity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:392574
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija; smjerovi: Tehničko-tehnološki, Dizajn grafičkih proizvoda Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (univ. mag. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-18 18:44:29