Naslov Analiza navika studenata u kontinuiranom praćenju tv serija
Naslov (engleski) The Analysis of binge-watching habits of Student Population
Autor Magdalena Bošnjak
Mentor Ivan Burić (mentor)
Član povjerenstva Danijel Labaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Vranić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Burić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak ilj ovog rada je pojasniti globalni fenomen binge-watchinga koji do sada nije temeljito istražen u Hrvatskoj, i istražiti prate li studenti u Hrvatskoj ovaj trend te što ih motivira na binge-watching. Ovaj globalni fenomen podrazumijeva gledanje barem dvije epizode iste serije uzastopno. Budući da ne postoji hrvatski prijevod, binge-watching se često naziva maratonskim gledanjem serija. Glavna razlika između ove dvije prakse gledanja televizijskog sadržaja je autonomnost koju gledatelj ima nad
... Više vlastitim odabirom sadržaja koji će gledati i kada će ga gledati. Autorica rada uvodi novi pojam – kontinuirano praćenje, odnosno gledanje serija koji označava binge-watching svih postojećih sezona, a nakon toga, kada se krene emitirati nova sezona, gledatelj nastavlja gledati seriju vlastitim tempom – čeka da mu se epizode „nakupe“ da ih ponovno 'binđa' ili gleda epizode onako kako ih emitiraju televizijske mreže. Rad se sastoji od dva dijela: U prvom dijelu prikazana je kratka povijest razvoja tehnologije kojom se poboljšalo iskustvo gledanja televizije i serija. Treba istaknuti da je HBO predvodio revoluciju kvalitetnih serija još krajem prošloga stoljeća, a Netflix je potaknuo globalni trend binge-watchinga. Serije koje su binge-worthy (vrijedne 'binđanja') obilježava složena narativna struktura i zanimljivi, psihološki bogati likovi s kojima se publika emotivno povezuje. S obzirom na to da se bingewatching publika počela istraživati tek nedavno, teško je dati jedinstvenu definiciju. Svakako je riječ o mladoj, aktivnoj publici koja ima dodirne točke s kvalitetnom publikom. Bingewatching publici je potrebno nekoliko dana da pogleda cijelu sezonu serije, a trend gledanja sezone unutar 24 sata nakon emitiranja je u porastu. U drugom dijelu rada predstavljeni su rezultati istraživanja provedenog među studentima o njihovim navikama gledanja televizijskih serija i motivima za binge-watching. Iz rezultata je vidljivo da mladi u Hrvatskoj prate ovaj globalni trend. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The aim of this thesis is to explain the global phenomenon of binge-watching, which has not been thoroughly researched in Croatia so far. Also, to research if students in Croatia are following this trend and what motivates them to binge-watch. This global phenomenon means watching at least two episodes of the same series in one sitting. Because there is no Croatian translation, binge-watching is often called marathon viewing. The main difference between the two practices of watching TV
... Više content is the autonomy the viewer has over their own choice of what content to watch and when. The author of the paper introduces a new term – continuous viewing which means that a person binge-watch all existing season, and then, when the new season starts broadcasting, the viewer continues to watch the series at its own pace – waiting for the episodes to "amass" for them to binge again or watching as they are broadcast by television networks. The paper consists of two parts: The first part is a brief history of technology development that has improved the experience of watching television and series. It should be noted that HBO has begun the revolution of quality series at the end of the last century and that Netflix started the global trend of binge-watching. Binge-worthy TV series are characterized by a complex narrative structure and interesting, psychologically rich characters with whom the audience connects emotionally. Since the binge-watching audience has not been researched until recently, it is difficult to give a unique definition of it. Certainly, it is a young, active audience that has common ground with a quality audience. The binge-watching audience watches an entire season of a TV show in a few days. Besides, the trend of watching an entire season in a 24-hour span since it’s broadcast is increasing. The second part presents the results of a study conducted on students about their TV viewing habits and binge-watching motives. According to the results, it is visible that young people in Croatia are following this global trend. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
binge-watching
maratonsko gledanje
kontinuirano gledanje
serije
televizija
Netflix
HBO
studenti
Ključne riječi (engleski)
binge-watching
binge-viewing
marathon-viewing
continuous viewing
series
TV shows
television
Netflix
HBO
students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:099077
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-15 10:09:21