Naslov POVEZANOST IZMEĐU KOORDINACIJE U RITMU, USPJEŠNOSTI U PLESU I STAVOVA PREMA PLESU KOD UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE
Naslov (engleski) CORRELATION BETWEEN RHYTHM COORDINATION, PERFORMANCE IN DANCE AND ATTITUDES TOWARDS DANCE AMONG MIDDLE SCHOOL STUDENTS
Autor Anja Topolovec
Mentor Jadranka Vlašić (mentor)
Član povjerenstva Jadranka Vlašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Horvatin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krističević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-05-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj rada bio je utvrditi odnose između koordinacije u ritmu, uspješnosti u plesu i stavova prema plesu na populaciji učenika osnovnoškolskog uzrasta te provjeriti koliko koordinacija u ritmu pridonosi uspješnosti u izvođenju plesnih struktura te postoji li povezanost stava prema plesu s uspjehom u plesu. Za provjeru hipoteze o postojanju statistički značajne povezanosti između koordinacije u ritmu i uspjeha u plesu te uspjeha u plesu i stava prema plesu provedeno je istraživanje na populaciji učenika šestog, sedmog i osmog razreda (N=55) osnovne škole, dobi 13,81±0,97 godina, 25 dječaka i 30 djevojčica, od kojih nitko tijekom života nije bio uključen u bilo koji oblik plesnog treninga rekreativne ili natjecateljske razine. Motorička sposobnost koordinacije u ritmu testirana je testovima za procjenu koordinacije u ritmu: neritmično bubnjanje (MKRBUB), udaranje po horizontalnim pločama (MKRPLH) i bubnjanje nogama i rukama (MKRBNR) te su za analizu korištene srednje vrijednosti svih mjerenja. Uspješnost u plesu vrednovana je brojčanom ocjenom od 1 do 5 za izvedbu osnovnog koraka engleskog valcera samostalno u plesnom držanju uz glazbu u tempu 28-30 taktova u minuti. Stav prema plesu procijenjen je anonimnim Upitnikom za procjenu stavova prema plesu (SPP) uz dodatno pitanje o spolu i dobi. Programom Statistica 14.0. dobiveni su deskriptivni pokazatelji varijabli i grupa ispitanika, a Shapiro-Wilkovim testom utvrđeno je da rezultati značajno odstupaju od normalne raspodjele, stoga je povezanost provjerena Spearmanovim koeficijentom korelacije. Između koordinacije u ritmu i uspješnosti u plesu utvrđena je statistički značajna (p<0,05) pozitivna povezanost slabe do umjereno dobre jakosti (r=0,35; r=0,49; r=0,5) te statistički značajna pozitivna korelacija slabe jakosti (r=0,47; p=0,00) između uspješnosti u plesu i stavova prema plesu s obzirom na spol. Hipoteze o povezanostima između varijabli su potvrđene jer je koeficijent korelacije značajan.
Sažetak (engleski) The aim of this study was to determine the relations between rhythm coordination, performance in dance and attitudes towards dance among the population of middle school students, and to examine whether rhythm coordination contributes to the performance of dance structures and whether there is a connection between attitude towards dance and dance performance. In order to verify the hypothesis that there is statistically significant relation between rhythm coordination and performance in dance, and between perfomance in dance and attitude towards dance, a study was conducted on the population of sixth, seventh and eighth grade middle school students (N=55) aged 13.81± 0.97 years, 25 boys and 30 girls, none of whom had been involved in any form of recreational or competitive dance training during their lifetime. Motor coordination ability in rhythm was tested with tests for rhythm coordination assessment: non-rhythmic drumming (MKRBUB), percussion on horizontal panels (MKRPLH) and drumming with feet and hands (MKRBNR). The mean values of all measurements were used for analysis. Performance in dance is evaluated with a numerical grade from 1 to 5 for the solo performance of the basic step of the English waltz in a dance hold on music at a tempo of 28-30 bars per minute. Attitude towards dance was assessed with the anonymous Questionnaire for Assessment of Attitudes towards Dance (SPP) with additional questions about gender and age. Statistica 14.0 program was used to determine descriptive indicators of the variables and groups of subjects, and the Shapiro-Wilk test detected that the results deviated significantly from the normal distribution, therefore the relations were determined by the Spearman correlation coefficient. A statistically significant (p<0,05) positive correlations of weak to moderate strength (r=0,35; r=0,49; r=0,5) were found between rhythm coordination and performance in dance and a statistically significant weak positive correlation (r=0,47; p=0,00) between success in dance and attitudes towards dance regarding gender. The hypothesis about the relations between the variables is confirmed because the correlation coefficient is significant.
Ključne riječi
motoričke sposobnosti
sportski ples
engleski valcer
korelacija
stav
Ključne riječi (engleski)
motor skills
dance sport
slow waltz
correlation
attitude
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:515168
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Ples Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-05-23 11:54:55