Naslov TURISTIČKI ARANŽMAN ZA NEPOZNATOG KUPCA
Naslov (engleski) PACKAGE TOUR FOR UNKNOWN CUSTOMERS
Autor Ljubica Gojun
Mentor Mijana Matošević Radić (mentor)
Član povjerenstva Katarina Blažević Miše (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Krolo - Crvelin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel za stručne studije) (Odsjek za menadžment, trgovinu i turizam) Split
Datum i država obrane 2023-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Zbog obilježja turističkog tržišta, prvenstveno prostorne udaljenosti turističke ponude i potražnje, nastala je potreba za poslovnim subjektima koji će dovoditi u vezu prostorno i vremenski udaljenu turističku ponudu i potražnju, pa su se razvile turističke agencije. Njihova osnovna uloga je da na tržište plasiraju proizvode koji zadovoljavaju želje i potrebe njihovih klijenata. Glavni proizvodi turističkih agencija su turistički aranžmani, koji se na tržištu pojavljuju u velikom broju različitih oblika. Cilj ovoga rada je teorijski obrazložiti i na praktičnom primjeru prikazati turistički aranžman za nepoznatog kupca. To je proizvod koji je upotpunio posredničku ulogu turističkih agencija. Turistički aranžman za nepoznatog kupca je pripremljen po unaprijed planiranom programu i javno objavljen. Turistički aranžman za nepoznatog kupca je dostupan grupama, ali i individualcima koji pri izvođenju aranžmana putuju zajedno kao grupa. Za sve korisnike turistički aranžman je jednak cjenovno i sadržajno. Tijekom kreiranja turističkog aranžmana turističke agencije ne znaju kolika će biti potražnja za tim aranžmanom, to jest ne znaju kako će se prodavati i zato je bitno da prije kreiranja istraže turističko tržište. Tehnološki razvoj je olakšao turističkim agencijama da istraže turističko tržište, ponude mu svoje aranžmane, ali s takvim razvojem se pojavila i veća konkurencija. Za dugotrajni opstanak agencije je bitno da se ne prekida poslovanje, kako bi se osiguralo povjerenje klijenata i da se konstantno proizvodi prilagođavaju trendovima u potražnji jer se jedino na taj način može osigurati profitabilnost poslovanja.
Sažetak (engleski) Due to the characteristics of the tourist market, primarily the spatial distance between tourist supply and demand, there was a need for business entities that would connect spatially and temporally distant tourist supply and demand, so travel agencies developed. Their basic role is to market products that meet the wishes and needs of their clients. The main products of travel agencies are package tours, which appear on the market in a large number of different forms. The aim of this work is to explain theoretically and show a package tour for an unknown customer on a practical example. It is a product that has completed the intermediary role of travel agencies. The package tour for unknown customers is prepared according to a preplanned program and made public. The package tour for unknown customers is available to groups, but also to individuals who travel together as a group during the execution of the arrangement. For all users, the package tour is the same in terms of price and content. During the creation of a package tour, travel agencies do not know what the demand for that tour will be, that is, they do not know how it will be sold, and that is why it is important to research the tourist market before creating it. Technological development has made it easier for travel agencies to research the tourist market and offer their arrangements, but with such development came greater competition. For the long-term survival of the agency, it is essential that the business is not interrupted, in order to ensure the trust of the clients and that the products are constantly adapted to the trends in demand, because this is the only way to ensure the profitability of the business.
Ključne riječi
turistička agencija
turistički aranžman
turistički aranžman za nepoznatog kupca
Ključne riječi (engleski)
travel agency
package tour
package tour for unknown customers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:228:651541
Studijski program Naziv: Menadžment trgovine i turizma Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-13 12:27:08