Naslov IZAZOVI POSLOVANJA DESTINACIJSKIH MENADŽMENT KOMPANIJA U PRISTUPAČNOM TURIZMU
Naslov (engleski) CHALLENGES OF BUSINESS ACTIVITIES OF DESTINATION MANAGEMENT COMPANIES IN ACCESSIBLE TOURISM
Autor Patricia Dona Grabner
Mentor Mijana Matošević Radić (mentor)
Član povjerenstva Ivona Jukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Krolo - Crvelin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel za stručne studije) (Odsjek za menadžment, trgovinu i turizam) Split
Datum i država obrane 2024-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Destinacijske menadžment kompanije (DMK) imaju važnu ulogu u razvoju turizma u destinaciji. One kreiraju složene turističke proizvode više dodane vrijednosti podižući kvalitetu turističke ponude destinacije. Na turističkom tržištu razlikuju se brojni tržišni segmenti turističkih potrošača. Za svaki tržišni segment na turističkom tržištu trebalo bi razviti odgovarajuću ponude od strane destinacijskih menadžment kompanija, uzimajući u obzir njihove specifične želje i potrebe. Turizam bi trebao biti dostupan svima, a turistička destinacija trebala bi osigurati da svaki turist bez obzira na njegovu dob, spol, mogućnosti i potrebe može jednako uživati u turističkim uslugama. Pristupačni turizam može se definirati kao oblik turizma koji brine o tome da svi korisnici mogu uživati u turističkim iskustvima bez obzira na vrstu njihovog invaliditeta. Kako bi destinacijske menadžment kompanije svoje usluge mogle učiniti pristupačnim, potrebno je razumjeti mogućnosti i potrebe tržišnog segmenta osoba s invaliditetom. U tom kontekstu, cilj ovoga rada je analizirati izazove poslovanja destinacijskih menadžment kompanija u pristupačnom turizmu. Kako bi se mogao ispuniti cilj rada provedeno je istraživanje o stavovima osoba s invaliditetom u području navika i organizacije turističkih putovanja te korištenju usluga destinacijskih menadžment kompanija u organizaciji putovanja. Rezultati istraživanja pokazuju da osobe s invaliditetom ne koriste često usluge destinacijskih menadžment kompanija u organizaciji turističkih putovanja. Iznimno cijene dostupnost i točnost informacija o pristupačnim uslugama i aktivnostima u destinaciji, a dosadašnjo m suradnjom s organizatorima putovanja su relativno zadovoljni. Stoga se među važnijim izazovima poslovanja destinacijskih menadžment kompanija u području pristupačnog turizma ističu: prilagodba proizvoda destinacijskih menadžment kompanija pristupačnom turizmu, učinkovita komunikacije s klijentima te edukacija zaposlenika destinacijskih menadžment kompanija u svrhu boljeg razumijevanja potreba klijenata iz segmenta pristupačnog turizma. Destinacijske menadžment kompanije ponudom svojih proizvoda osim što mogu utjecati na povećanje ponude pristupačnih proizvoda i dostupnost informacija o istima, mogu utjecati i na povećanje svijest o važnosti pristupačnosti što je prvi korak u osiguravanju jednakih mogućnosti za sve skupine sudionika turističkih kretanja.
Sažetak (engleski) Destination management companies (DMC) play a very important role in the tourist development of a certain destination. They create complex tourist products of a higher value, also by raising the quality of tourist offer of such destination. There are numerous tourist segments of consumers on the tourist market. For each market segment on the tourist market destination management companies should develop appropriate offer, taking into consideration specific needs and wishes. Tourism should become accessible to all, and tourist destination should ensure for each tourist, no matter the age, gender, possibilities or needs, to enjoy equally in all tourist services. The accessible tourism can be defined as the way of tourism that takes care of all consumers who can enjoy in tourist experiences no matter the type of their disability. In other to make it possible for the destination management companies to make their services accessible, it is neccessary to understand the possibilities and needs of the market segment of the disabled. Within that context, the aim of this thesis is to analyse the challenges of business activities of destination management companies in accessible tourism. In order to fulfill the objectives of the thesis the analysing of attitudes of the disabled in accordance with their habits and organisation of tourist trips and journeys as well as using of services of destination management companies when organising such journeys was performed. They especially appreciate the accessibility and regularity of information on accessible services and activities in destinations, taking into consideration that they are relatively satisfied with their collaboration with organizers of the journeys. In accordance with the facts stated among very important challenges of business activities of destination management activities within the area of accessible tourism the following needs to be mentioned: adjustment of products of destination management companies to accessible tourism, efficient communication with clients as well as education of employees of destination managmenet companies for the purpose of better understanding of clients' needs from the segment of accessible tourism. Besides the fact that destination management companies can through offering their products have influence on increase of accesible products offer and accessibility of information on them, they can also increase awareness on importance of accessibility that is actually the first step of insurance of equal possibilities for all participants of tourist movements.
Ključne riječi
destinacijska menadžment kompanija
pristupačni turizam
izazovi poslovanja pristupačnost proizvoda
edukacija zaposlenika
Ključne riječi (engleski)
destination management company
accessible tourism
business challenges
accessibility of products
education of employees
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:228:119921
Studijski program Naziv: Menadžment trgovine i turizma Vrsta studija: stručni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-08-23 10:08:01