Naslov Znanje odgojitelja predškolskih ustanova Splitsko-dalmatinske županije o pružanju prve pomoći i aktivnosti medicinske sestre u edukaciji odgajatelja
Naslov (engleski) KINDERGARTEN TEACHERS KNOWLEDGE OF FIRST AID IN SPLIT-DALMATIAN COUNTY AND NURSE'S ROLE IN EDUCATION
Autor Ana Markota
Mentor Rosanda Mulić (mentor)
Član povjerenstva Rosanda Mulić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Buljubašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Iris Jerončić Tomić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel zdravstvenih studija) Split
Datum i država obrane 2018-07-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti
Sažetak Cilj istraživanja: cilj ovog rada je utvrditi razinu znanja odgojitelja Splitsko-dalmatinske županije o postupcima prve pomoći te procijeniti postoji li značajna razlika u razini znanja ovisno o godinama radnog staža, mjestu rada i ustanovi zaposlenja.
Ispitanici i metode: ispitanici su bili odgojitelji predškolske djece na području Splitsko-dalmatinske županije s više od jedne godine radnog staža. Svi ispitanici su bili ženskog spola zaposleni u državnim, privatnim i vjerskim dječjim vrtićima. Broj ispitanika uključenih u ovo istraživanje je 394. U radu su se koristile metode grafičkog i tabelarnog prikazivanja, metode deskriptivne statistike, Wilcoxonov signed test za jedan nezavisni uzorak te Mann-Whitney U test. Zaključci su doneseni pri razini signifikantnosti od 5%. Za potrebe analize je korišten MS EXCEL te statistički software STATISTICA 12.
Rezultati: nakon obavljenog testiranja utvrđeno je da su ispitanici u visokoj mjeri točno odgovorili na dvije grupe pitanja, odnosno iskazana je visoka razina znanja. Na treću grupu pitanja iskazana je umjerena razina znanja, odnosno srednja vrijednost točnosti odgovora na pitanja je 50%. Odgojitelji na području Splitsko-dalmatinske županije su svjesni svog nedovoljnog poznavanja postupaka prve pomoći, a to su potvrdili i rezultati. Naime, srednja vrijednost točnih odgovora na pitanja Odgovornost odgojitelja u hitnim situacijama iznosi 50% s centralnom tendencijom u rasponu od 50% do 100% točnih odgovora, dok je srednja vrijednost točnih odgovora kod Znanje o prvoj pomoći – I. i II. dio 40% s centralnom tendencijom u rasponu od 40% do 60% točnih odgovora. Prema mjestu rada viša je razina znanja kod odgojitelja iz područja grada u odnosu na općine i otoke (p=0,005). Testirajući razliku s obzirom na vlasništvo odgojne ustanove utvrđena je statistički značajna razlika u znanju mjerena grupama Odgovornost odgojitelja i Znanje o prvoj pomoći – I. dio gdje je viša razina znanja utvrđena kod odgojitelja koji rade u vrtiću koji je u vlasništvu fizičke osobe/vjerske zajednice.
Zaključak: s obzirom na to da ozljede mogu ostaviti veliki trag na psihičko i fizičko zdravlje djece, potrebno je da osobe koje skrbe o njima poduzmu sve moguće preventivne mjere kako bi se one spriječile. To se očekuje i od odgojitelja predškolske djece. Kontinuirana edukacija iz prve pomoći, praćenje novih zdravstvenih smjernica, stalni nadzor na djecom i sigurnosna provjera vrtićkog materijala i prostora obveza su i dužnost svakog odgojitelja.
Sažetak (engleski) Objectives: The aim of this paper is to determine the level of knowledge of preschool teachers in Split-Dalmatia County on first aid procedures and to assess whether there is a significant difference in the level of knowledge depending on years of work experience, place of work and employment establishment.
Participants and methodology: The respondents were kindergarten teachers in Split-Dalmatia County with more than one year of work experience. All respondents were female and employed in state, private and religious kindergartens. The number of respondents involved in this study was 394. The paper uses graphical and tabular presentation methods, descriptive statistics, Wilcoxon's signed test for one independent sample, and Mann-Whitney U test. The conclusions were made at the level of significance of 5%. This analysis was done using MS EXCEL and STATISTICA 12 statistical software.
Results: Having done the test, it was found that the high percentage of the teachers answered correctly to two groups of questions, i.e. a high level of knowledge was reported. The third group of questions resulted in a moderate level of knowledge, i.e. the mean value of correct answers is 50%. Kindergarten teachers in Split-Dalmatia County are aware of their inadequate knowledge of first aid procedures, as confirmed by the results. The average value of correct answers to the questions of The responsibility of the teachers in emergency situations is 50% with the central tendency ranging from 50% to 100% of correct answers, while the mean of the correct answers to First Aid Knowledge – I. and II. part is 40% with a central tendency ranging from 40% to 60% of correct answers. According to the place of work, the level of knowledge among the teachers in the city area is higher than in the countryside and on the islands (p = 0.005). As for the knowledge shown by the kindergarten teachers depending on the ownership of the educational establishment, a statistically significant difference was found in the knowledge measured by the groups Responsibility of the Educator and the Knowledge of First Aid - part I. A higher level of knowledge was shown by the teachers working in the kindergartens owned by a private person or a religious organization.
Conclusion: Since injuries can affect child's mental and physical health, it is necessary that persons in charge of their safety take all necessary precautions to prevent them. This is expected from the kindergarten teachers, as well. Permanent education in first aid, follow-up with new health guidelines, constant children supervision and kindergarten safety check are the duties of every teacher.
Ključne riječi
znanje odgojitelja
predškolske ustanove
prva pomoć (ključne riječi unio urednik)
Ključne riječi (engleski)
knowledge of educators
preschools
first aid (ključne riječi unio urednik)
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:176:388521
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag.med.techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-05-25 09:25:43