Naslov Programi u svakodnevnom životu
Naslov (engleski) Programs in everyday life
Autor Petra Zelić
Mentor Goranka Nogo (mentor)
Član povjerenstva Goranka Nogo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Željka Milin Šipuš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dražen Adamović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mea Bombardelli (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Prirodoslovno-matematički fakultet (Matematički odsjek) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Matematika
Sažetak U ovom se radu istražuje mogućnost izrade programa iz svakodnevnog života u nastavi informatike, s ciljem unaprjeđenja vještina računalnog razmišljanja i programiranja uz usklađivanje s ishodima Kurikuluma nastavnoga predmeta Informatika za osnovne i srednje škole. Za realizaciju programa odabrana je Arduino platforma jer je bogata hardverskim komponentama, što potiče kreativnost u izradi projekata. Također, platforma ima veliku podršku online zajednice, čime se uvelike olakšava rad sa svim njenim komponentama. Programi su rađeni na Arduino UNO pločici, koristeći besplatne softverske alate Arduino IDE i Tinkercad. Glavni dio ovog rada i razrada programa obuhvaćeni su u pet različitih aktivnosti primjerenih za učenike srednjih škola. Aktivnosti obuhvaćaju upravljanje svjetlima, simulaciju semafora, digitalnog klavira, protuprovalnog alarmnog sustava te automatskih kliznih vrata. Rad s Arduino pločicama zahtijeva razumijevanje osnovnih koncepata iz fizike poput strujnih krugova i Ohmovog zakona, stoga ove aktivnosti pružaju i priliku za poveznicama između predmeta Fizike i Informatike u izvedbi nastave. Ovaj rad naglašava vrijednost učenja putem samostalne izrade programa u nastavi informatike. Sudjelovanjem u ovim aktivnostima, učenici ne samo da usavršavaju svoje vještine programiranja, već stječu i neprocjenjivo iskustvo zbog fizičke izgradnje programa. Promatranjem vizualnih rezultata svog rada, produbljuje se razumijevanje učenika i potiče kritičko razmišljanje, ali i razvoj analitičkih vještina u planiranju izrade.
Sažetak (engleski) This thesis explores the possibility of integrating everyday programs into computer science education, aiming to enhance students’ computational thinking and programming skills while aligning with the objectives of the Computer Science Curriculum for primary and secondary schools. The Arduino platform was chosen for this exploration due to it being rich in hardware components, which increase creativity in project development. Additionally, the platform is supported by a strong online community, thus greatly facilitating working with all of its components. The programs were developed on the Arduino UNO board, using free software tools Arduino IDE and Tinkercad. The core of this thesis and the elaboration of programs are covered in five distinct activities suitable for high school students. These activities include controlling lights, simulating traffic lights, a digital piano, a burglar alarm system and automatic sliding doors. Working with Arduino boards requires an understanding of basic physics concepts, such as electrical circuits and Ohm’s law, thereby providing opportunities for interdisciplinary connections between Physics and Computer Science in teaching. This thesis emphasizes the value of learning through hands-on program creation in computer science education. By engaging in these activities, students not only refine their programming skills but also gain invaluable experience due to the physical construction of programs. Observing visual results of their work deepens students' understanding and promotes critical thinking, as well as the development of analytical skills in project planning.
Ključne riječi
nastava informatike
Arduino platforma
Arduino UNO
Audrino IDE
Tinkercad
Ključne riječi (engleski)
computer science education
Arduino platform
Arduino UNO
Arduino IDE
Tinkercad
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:217:430422
Studijski program Naziv: Matematika i informatika; smjerovi: Nastavnički Smjer: Nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar edukacije matematike i informatike (univ. mag. educ. math. et inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-02-07 10:17:10