Naslov ADHD i odnosi s okolinom
Naslov (engleski) ADHD and close relationships
Autor Iva Pernjek
Mentor Nika Sušac (mentor)
Član povjerenstva Nika Sušac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vanja Branica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Opačić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Teorija i metode socijalnog rada) (Socijalni rad i mladi društveno neprihvatljivog ponašanja) Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti Posebna područja socijalnog rada
Sažetak Poremećaj pažnje i hiperaktivnosti je poremećaj koji u velikoj mjeri otežava
funkcioniranje osobe u izvršavanju svakodnevnih aktivnosti i obveza. Većina
definicija, studija i istraživanja o ADHD-u navode kombinaciju triju osnovnih
simptoma: nepažnja, hiperaktivnost i impulzivnost. Dijagnoza se postavlja na temelju
kliničke slike prema kriterijima ICD-10 klasifikacije i DSM-V priručnika. Prvi
problemi vidljivi kod djeteta uočljivi su dolaskom u školu i integracijom s ostalom
djecom i vršnjacima. Svi ti problemi nastavljaju se u adolescentnoj pa zatim u odrasloj
dobi. Različiti simptomi vezani uz ADHD isprepliću se i nepravodobnom reakcijom
manifestiraju u sve veće poteškoće. Uz sve to, provokativno i/ili neprikladno ponašanje
koje je često povezano s ADHD-om, zajedno s nedovoljno razvijenim socijalnim
vještinama, dovodi do postepene stigmatizacije osobe. Nadalje, poteškoće s pažnjom
mogu dovesti do općega osjećaja neadekvatnosti u školi i, kao posljedica toga, do
gubitka samopouzdanja i stvaranja loše slike o sebi, što se očituje i u socijalnom
funkcioniranju i integriranju. Kada i dođe do interakcije s okolinom, vrlo često
simptomi ADHD-a mogu povećati vjerojatnost nasilnog ponašanja prema drugima,
ali i izazvati nasilničko ponašanje vršnjaka prema osobi s ADHD-om. Stoga je vrlo
važno obratiti pozornost na različite aspekte vršnjačkih interakcija i vršnjačkog
nasilja, a osobito u slučaju djece s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti.
Sažetak (engleski) Attention deficit and hyperactivity disorder is a disorder that greatly
impairs a person's ability to function in performing daily activities and
responsibilities. Most definitions, studies and research on ADHD list a combination
of three basic symptoms, namely inattention, hyperactivity and impulsivity. The
diagnosis is based on clinical symptoms according to the criteria of the ICD-10
classification and the DSM-V manual. The first problems visible in a child are
noticeable when starting school, during integration with other children and peers. All
of these problems continue into adolescence and then into adulthood. The various
symptoms associated with ADHD intertwine and, if there is no timely response,
manifest in increasing difficulties. In addition, provocative and/or inappropriate
behaviour that is often associated with ADHD along with underdeveloped social skills,
leads to gradual stigmatization of individuals. In addition, difficulties with attention
can lead to a general feeling of inadequacy in school and, as a consequence of that, to
a loss of self-confidence and the creation of a bad self-image, which is also manifested
in social skills and integration. When interacting with the environment, very often the
symptoms of ADHD can increase the likelihood of violent behaviour towards others,
but also cause violent behaviour of peers towards a person with ADHD. Therefore, it
is very important to pay attention to different aspects of peer interactions and peer
violence, especially in cases of children with attention disorder and hyperactivity.
Ključne riječi
Ključne riječi: ADHD
odnosi s okolinom
stigma
vršnjaci
agresivnost
Ključne riječi (engleski)
Keywords: ADHD
close relationships
stigma
peers
aggressiveness
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:423273
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) socijalnog rada (univ. bacc. act. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-30 10:58:57