Naslov Podrška stručnjaka djeci žrtvama seksualnog zlostavljanja
Naslov (engleski) Professional support for child victims of sexual abuse
Autor Josipa Bažant
Mentor Ninoslava Pećnik (mentor)
Član povjerenstva Ninoslava Pećnik (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branka Sladović-Franz (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Tokić Milaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Psihologija) Zagreb
Datum i država obrane 2023-03-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti
Sažetak Seksualno zlostavljanje djece jedan je od oblika zlostavljanja koji unatoč poduzetim naporima unaprjeđenja sustava zaštite djece, ima veliku tamnu brojku. Prema podacima Vijeća Europe svako peto dijete žrtva je seksualnog zlostavljanja, a stopa otkrivanja iznosi tek 10%. Ovo je vrlo zabrinjavajući podatak budući da iskustvo seksualnog zlostavljanja na preživjele ostavlja brojne i dalekosežne negativne posljedice. Cilj ovog rada detaljno je prikazati novije teorijske i empirijske spoznaje o znakovima prepoznavanja (indikatorima) i posljedicama seksualnog zlostavljanja djece, čimbenicima koji utječu na razotkrivanje seksualnog zlostavljanja djece te ulozi stručnjaka u prepoznavanju i sprječavanju seksualnog zlostavljanja djece i njihovoj zaštiti. U radu je najprije dan pregled pojmovnog određenja seksualnog zlostavljanja djece i njegovih pojavnih oblika. Kroz prizmu ekološko teorijskog okvira opisani su ključni indikatori i posljedice zlostavljanja djece s pripadajućim prediktorima te čimbenici koji sprječavaju razotkrivanje seksualnog zlostavljanja djece (barijere) i oni koji pridonose njegovu razotkrivanju (facilitatori). U dijelu pravnog konteksta podrške i zaštite djece žrtava seksualnog zlostavljanja navedeni su ključni međunarodni i nacionalni pravni dokumenti koji predstavljaju okvir djelovanja stručnjaka i drugih odraslih osoba kada se susretnu sa sumnjom na seksualno zlostavljanje djeteta, a u nastavku rada glavne faze i načela provođenja istraživačkog intervjua. Na kraju je dan uvid u stavove, znanja i iskustva s kojima se stručnjaci susreću u radu s djecom, (potencijalnim) žrtvama seksualnog zlostavljanja, a imaju velik utjecaj na otkrivanje i prevenciju seksualnog zlostavljanja djece.
Sažetak (engleski) Child sexual abuse is a form of abuse which, despite the undertaken efforts to improve the child protection systems, is accompanied by large and gloomy numbers. According to the Council of Europe, every fifth child is a victim of sexual abuse, and the disclosure rate is only 10%. This is very worrying information since the experience of sexual abuse leaves numerous and far-reaching consequences on the victims. The aim of this paper is to present in detail the latest theoretical and empirical knowledge about the signs of recognition (indicators) and consequences of child sexual abuse. In addition, the paper will shed light on the factors that influence the disclosure of child sexual abuse and the role of professionals in recognizing and preventing child sexual abuse, together with their protection. Firstly, the paper first gives an overview of the conceptual definition of child sexual abuse and its manifestations. Through the prism of the ecological theoretical framework, the key indicators and consequences of child sexual abuse are described with associated predictors, as well as the factors that prevent the disclosure of child sexual abuse (barriers) and those that contribute to its disclosure (facilitators). The key international and national legal documents that represent the framework for the actions of professionals and other adults when they encounter suspicion of child sexual abuse are listed as a part of the legal context of support and protection of child victims of sexual abuse. This is followed by the main stages and principles of conducting a research interview. Towards the end, an insight into the attitudes, knowledge and experiences that professionals encounter when working with children, (potential) victims of sexual abuse, is given. The aforementioned has a great influence on the disclosure and prevention of child sexual abuse.
Ključne riječi
seksualno zlostavljanje djece
razotkrivanje
barijere i facilitatori
socijalni rad
Ključne riječi (engleski)
child sexual abuse
disclosure
barriers
facilitators
social work
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:642085
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalnog rada (mag.act.soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-17 07:24:03