Naslov Lutke i djeca s teškoćama
Autor Ivona Bedeniković
Mentor Iva Gruić (mentor)
Član povjerenstva Iva Gruić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-05-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Lutkarstvo
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Lutka je jedan od najvažnijih predmeta s kojim se dijete susreće u životu. Ona je djetetu prijatelj i utjeha. U dječjem vrtiću, scenska lutka prilagođena dječjem uzrastu postaje vrijedan didaktički materijal, a odgajatelju je vrlo važno sredstvo za rad. Uz pomoć lutke, odgajatelj može upoznati dijete, ali i privući pažnju i interes u skupni. Inkluzija djece s teškoćama u razvoju u skupinu može predstavljati problem odgajatelju. Lutka je u takvoj situaciji pomagač koji animira i potiče na rad svu djecu u odgojnoj skupini. Rad se bavi istraživanjem reakcija djece s teškoćama i djece s urednim razvojem na različite tipove lutki (marioneta i ginjol). Uspoređuju se doživljaji i reakcije djece u skupini nakon lutkarskog igrokaza. Također se uspoređuju zapažanja odgajatelja tijekom narednih tjedan dana. Naglasak je stavljen na reakcije djece s teškoćama. Zaključak nakon provedenog istraživanja je vrlo jasan, iako je provedeno na malom broju ispitanika. Nisu uočene velike razlike u reakcijama djece s teškoćama u odnosu na djecu urednog razvoja. Djeca su pratila igrokaz i analizu te pokazala interes za igru lutkama tijekom određenog vremena. Važno je djeci ponuditi različite sadržaje u svakom aspektu njihova rasta i razvoja kako bi se njihovi interesi, intelekt i identitet razvijali u najboljem smjeru.
Sažetak (engleski) Puppet is one of the most importat objects that child encounters in its life. Puppet is represents a friend and comfort for the child. In kindergarten, puppet, appropriate for children, becomes a valuable didactic material and for preeschool teacher it represents very important medium for educational activities. With the help of the puppet, preeschool teacher can get to know the child and also attract its attention and interest. Inclusion of children with disabilities can be hard for teacher. In this situation, puppet is considered as helper who animates and encourages children in educational group. This work is focused on exploring the reactions of children with and without disabilities ih their development on different types of hand puppets. Children's preceptions and reactions are compared after puppet play. Data which educators have collected during the following week is also compared. Accent is put on reactions of children with disabilities. The conclusion after this survey is very clear; despite the limited amount of participants. It does not exist a lot of differences in reactions of children with and without disabilities. Whole group paid attention to puppet play and showed interest for free playing with puppets during specific time. It is extremely important to offer children a variety of content in every aspect of their education and growth to enable the development of their interests, intellect and identity in the best possible direction.
Ključne riječi
lutka
djeca s teškoćama
odgajatelj
Ključne riječi (engleski)
puppet
children with disabilities
preeschool teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:475681
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-12 08:53:32