Naslov Darovita djeca u sustavu predškolskog odgoja
Autor Irena Buden
Mentor Adrijana Višnjić Jevtić (mentor) MBZ: 369493
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Darovita djeca su ona djeca koja imaju razvijenije sposobnosti od svojih vršnjaka, visoku razinu kreativnosti te motivacije za učenje i istraživanje . Zbog toga, postižu nadprosječne rezultate. Osim genetske predispozicije da netko dijete postane darovito važna je i okolina u kojoj dijete živi. Ona ima veliki utjecaj na djetetovu darovitost jer samo ako dijete ima pozitivno, ohrabrujuće i poticajnu okolinu moći će razvijati svoje sposobnosti te ostvariti svoj maksimalni potencijal. Isto tako, okolina darovitog djeteta ima veliku ulogu i u otkrivanju djeteta da je darovito. U prvim godinama života, najčešće su roditelji ti koji provode najviše vremena s djetetom, a kasnije su tu i odgojitelji koji uz pomoć alata mogu prepoznati darovitost djeteta. Prepoznavanje darovitog djeteta nije lagano te iziskuje iskustvo rada s darovitom djecom i znanje o tome tko su oni te kakve su njihove karakteristike, ponašanja, sposobnosti i sl. Nakon prepoznavanja darovitog djeteta, bitno ga je uključiti u kvalitetne programe koji će mu pomoći razvijati sposobnosti i znanja, omogućiti mu različite vrste poticajnih materijala koji će poticati njegovu znatiželju za istraživanjem, učenjem i stvaranjem novog iskustva. Isto tako, u kvalitetnim programima za darovitu djecu bitan je i odnos odgojitelja i djeteta u smislu stvaranja pozitivne atmosfere, poštovanja i poticajnog okruženja jer će dijete u takvim uvjetima željeti naučiti još više i detaljnije.
Cilj ovog rada jest prikazati važnost ranog otkrivanja darovitog djeteta te poticanje njegovog cjelovitog razvoja u svrhu postizanja više razine razvoja te ostvarenje djetetovih maksimalnih potencijala. Prepoznata i ostvarena darovita djeca svojim sposobnostima i idejama pomiču granice mogućeg i imaju veliki doprinos društvu u kojem žive i šire.
Sažetak (engleski) Gifted children are those who have more developed abilities than their peers. They have a high level of creativity and motivation for learning and research so they can achieve more than average results. In addition to the genetic predisposition for a child to become gifted, the environment in which they live is also important for their development. It has a major impact on a children’s gift development because of a positive, encouraging and supportive environment. They will be able to develop their abilities and reach their maximum potential. In the early period of a child’s life, usually parents are those who spend the most of their time with their children. In the later childhood it's important to identify a child’s talent, their potential or a gift. To identify a child who has potential or a gift is not easy, it requires experience with gifted children and knowing who they are and what are their characteristics, behaviours, abilities, etc. Educators in pre-school are those who have the knowledge and experience to identify gifted children. When educators identify a child with a gift, they have to include them into a quality programs that will help develop their gift and abilities. Educators have to provide them with different types of stimulating materials that will stimulate their curiosity for learning new things. Those programs are really important to develop relationship between a child and educator because it provides a positive atmosphere, respect and a supportive environment in which children are more willing to learn new things.
The goal of this work is to show how much is important to identify a gifted child in his early period of life and to develop talent to their maximum potential. Recognized and accomplished gifted children, with their abilities and ideas, are pushing the boundaries of the possible and making a major contribution to the society in which they live.
Ključne riječi
darovita djeca
odgojitelji i darovita djeca
procjenjivanje darovitog djeteta
karakteristike darovite djece
programi za darovitu djecu
Ključne riječi (engleski)
gifted children
educators and gifted children
identifying children’s talent
characteristics of gifted children
programs for gifted children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:221336
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-10 07:26:47