Naslov Utjecaj okoline na socio-emocionalni razvoj djeteta
Naslov (engleski) The influence of the environment on the socio-emotional development of the child
Autor Jelena Šiško
Mentor Predrag Zarevski (mentor)
Član povjerenstva Predrag Zarevski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Olčar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U suvremenoj današnjici sve je više pristupa koji su usmjereni na dijete. Takvi pristupi nam pokazuju koliko je bitno stimulativno i primjereno okruženje za cjeloviti razvoj djeteta. Temeljno polazište suvremenog kurikuluma je da se znanje i spoznaja izgrađuju, stječu i razvijaju aktivnim sudjelovanjem djeteta i stjecanjem iskustava kroz neposrednu interakciju sa svojim fizičkim i socijalnim okruženjem (Mlinarević, 2004). Kada istraživači razmatraju koji sve čimbenici utječu na djetetov razvoj najčešće se usmjeravaju k pronalaženju veza između majčina ponašanja i djetetovih kasnijih osobina i postignuća, utjecaja roditeljskog stila odgoja i stila života unutar kojeg odgajaju djecu, te utjecaj okolinskih stresora. Također, razmatraju i okruženje djeteta izvan obitelji, a to su različiti akademski programi i institucije socijalne skrbi u kojoj djeca borave ukoliko nemaju biološke roditelje. Psiholog Bowlby (1973), kao i klinički orijentirani psihijatri, smatrali su da je za djetetovo buduće mentalno zdravlje kvaliteta roditeljske skrbi u najranijem djetinjstvu od vitalne važnosti (Milanović i sur., 2014). O odgoju djeteta odnosno o roditeljskom stilu života i odgoja ovisiti će i socijalno razvijanje djece, te usvajanje socijalnih kompetencija. Socijalne kompetencije najvećim dijelom uče se iz okoline. Primjereno prostorno, materijalno i društveno okruženje djetetu daje priliku za rast i razvoj svojih socijalnih i emocionalnih vještina i uči ga kako se treba ponašati s obzirom na norme i pravila koja vrijede unutar društva kojem dijete pripada (Mlinarević, Tomas, 2010).
Sažetak (engleski) In the contemporary present there are more child oriented approaches than ever. Those kinds of approaches show us how important is the appropriate and stimulating environment for complete child`s development. Basic starting point of the contemporary curriculum is that the knowledge and cognition are built, acquired and developed through child`s active involving and acquiring experiences by child`s immediate physical and social environment (Mlinarević, 2004). When researches consider which are the factors that affect child/s development they mainly focus on finding relations between mother`s behaviour and child`s later achievements and characteristics , influence of the parental style and lifestyle within the children are being raised, and the influence of the outer stressors. Surroundings of the child outside the family is also being researched, but those are different academic programs and social services in which children stay if they do not have biological parents. Psychologist Bowlby (1973.) as well as the clinically oriented psychiatrists considered that the quality of parental guidance in the early childhood is of the vital importance for the child`s future mental health (Milanović i sur. 2014). Acquiring social shills and social development will depend on upbringing and parental lifestyle. Social competence is mostly learnt from the environment. Adequate spatial, material and social surroundings gives a child an opportunity gives a child an opportunity to grow and develop its social and emotional skills and teaches it how to act concerning the norms and rules which are valid within the society a child belongs to (Mlinarević, Tomas, 2010).
Ključne riječi
dijete
obitelj
okolina
socijalne i emocionalne vještine
Ključne riječi (engleski)
child
family
environment
social and emotional skills
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:129592
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-19 11:23:42