Naslov Sloboda kao tema filozofije odgoja
Naslov (engleski) Freedom as the Theme of Philosopy of Education
Autor Lucija Lukanec
Mentor Tomislav Krznar (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za filozofiju i sociologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija odgoja
Sažetak Čovjek je u liberalizmu shvaćen kao individua, kao posebno, jedinstveno racionalno biće. Uz individualizam kao temelj liberalizma, tu je i sloboda. Jedna od definicije slobode bila bi: raditi što god želiš, dok bi neki na tu definiciju dodali još i ,,sve dok ne ometaš tuđu slobodu”. S obzirom na to da pojedinac ima slobodu mišljenja tako ima i slobodu pri definiranju što za njega samog sloboda jest. Pojedinac je slobodan onda kada radi ono što on sam želi. Sloboda je jednaka svim ljudima, svi imaju pravo na nju te bi svatko trebao pravedno postupati s istom tako da ne vrši nepravdu nad drugima. Kada se radi o slobodi djeteta ključne su osobe roditelj i odgojitelj, odnosno autoriteti, koji dijete odgajaju uz omjer kontrole/nadzora i topline. Prema spomenutom, postoje četiri odgojna roditeljska stila koji se razlikuju po količini kontrole, odnosno slobode koju daju djetetu. Sloboda je djetetovo pravo, no autoritet odlučuje koliko će slobode djetetu dati uz postavljanje granica. Te granice služe djetetu kako bi se snalazilo u društvu. Uz slobodu postoji i slobodna volja kojom pojedinac djeluje, no za ta djelovanja snosi određene odgovornosti. Autoritet ponekad djetetu daje slobodu koja je samo iluzija te tako autoritet dobiva ulogu manipulatora. Sloboda koja je prividna, odnosno sloboda koja zapravo to nije, može se protumačiti kao manipulacija djetetovim mišljenjem kako bi, najčešće odrasli, ostvarili vlastitu korist. Odgajatelj bi trebao dati sve od sebe kako bi se dijete optimalno razvijalo i kako bi ga naučio kako slobodno živjeti. Slobodan čovjek je onaj koji nije sam nego onaj koji ostvaruje odnose jer je čovjek rođen kao socijalno biće.
Sažetak (engleski) Man is in liberalism perceived as an individual, as a special, uniquely rational being. With individualism as the basis of liberalism, there is freedom. One of the definitions of freedom would be to do whatever you want, while some would add to that definition ,,as long as you don't disturb someone else's freedom,,. Since the individual has freedom of thought, so does the freedom to define their own. The individual is free then when he does what he wants. Freedom is equal to all people, everyone has a right to it, and everyone should treat it righteously so as not to do injustice to others. When it comes to the freedom of a child, they are the parent and educator, or the authorities who raise the child with the control/supervision and heat ratio. According to the aforementioned, there are four parenting styles that differ in the amount of control or freedom they give to the child. Freedom is the child's right, but the authority decides how much freedom it will give the child by setting boundaries. These boundaries serve the child in order to be in society. With Freedom there is a free will with which the individual acts, but for those actions bear certain responsibilities. Authority sometimes gives a child freedom that is only an illusion and thus authority gets the role of manipulators. The freedom that is apparent, or the freedom that is not in fact, can be interpreted as manipulating the child's opinion in order, most often adults, to achieve their own benefits. The educator should do his best to develop the child optimally and to teach him how to live freely. A free man is one who is not alone but one who accomplishes relationships because a man is born as a social being.
Ključne riječi
individua
sloboda
slobodna volja
autoritet
dijete
Ključne riječi (engleski)
individual
freedom
free will
authority
child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:436934
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-21 12:50:43