Naslov Sport u vrtićkoj dobi
Naslov (engleski) Sport in Kindergarten Age
Autor Lana Marković Imbrija
Mentor Marijana Hraski (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za kineziološku edukaciju) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Generalni cilj ovog istraživanja bio je ispitati uključenost djece vrtićke dobi u sport. Specifični ciljevi bili su osmišljavanje upitnika te provjera učestalosti bavljenja sportom kod djece, provjera stavova roditelja o sportu te mogući ograničavajući faktori zbog kojih djeca ne pohađaju sport. Upitnik sadrži sedam pitanja otvorenog i zatvorenog tipa koja se odnose na dječje bavljenje sportom i roditeljsko mišljenje o sportu. Upitnik su ispunjavali roditelji 52-je djece od treće do sedme godine. Rezultati su pokazali da se više od pola djece bavi sportom te da se veliki dio djece koja se sportom ne bave, prema izjavama roditelja, nije zainteresirano za sport. Nezainteresiranost djece može proizlazi iz nezainteresiranosti roditelja, iako ih većina smatra sport zdravim načinom života, veliki dio djece nije uključeno u sport. Roditelje treba bolje uputiti u to na koji način sport doprinosi boljem zdravlju i kvaliteti života djeteta te time pobuditi njihov interes za sport kako bi i oni mogli potaknuti svoju djecu na uključivanje u sport. Uključivanje djece u sport pozitivno utječe na njihov fizički i psihički razvoj. Sport djeci omogućava osjećaj pripadnosti grupi, upoznavanje nove djece, uči ih osnovnim odgojnim i higijenskim normama te ih potiče na zdrav način života. Roditelji imaju veliku ulogu pri dječjem uključivanju u sport i prilikom iznošenja svojih stavova o sportu pred djecom. Odgajatelji su ti koji kod roditelja mogu pobuditi interes za sport ukoliko su educirani o sportu i djetetovoj prirodnoj potrebi za kretanjem, tjelesnim vježbanjem pa na koncu i samim sportom. Prilikom upisa djeteta u određeni sport preporučljivo je educirati se kod liječnika i trenera o djetetovim mogućnostima te zahtjevnosti sporta kojim se dijete želi baviti.
Sažetak (engleski) Involving children in sports can positively affect their physical and mental development. Sport allows children to develop a sense of belonging to a group, to meet new children, to learn basic educational and hygienic norms and encourages them to a healthy lifestyle. Parents have a major role in children's inclusion in sports when they are sharing their attitudes about sports in front of children. Well-educated preschool teachers can raise interest in parents about sports and the child's natural need for movement, physical exercise and finally the sport itself. When entering a certain sport, it is advisable to educate yourself with the doctor and trainer about the child's possibilities and the demand of the sport that the child wants to do. The general objective of this study was to examine the involvement of preschool children in sports. The specific objective was questionnaire which interrogates the frequency of children's sports activities, parent's attitudes about sport and possible limiting factors for children who are not attending sports. The questionnaire contains eight issues of open and closed type related to children's sports and parental opinion on sport. The questionnaire was filled by 52 parents of children from the third to the seventh year. The results showed that more than half of the children are engaged in sports and that a large amount of children who are not engaged in sports, according to parents, are not interested in sports. Parents should be better informed about sport contribution to the better health and quality of children's life, thereby stimulating their interest in sports so that they can encourage their children to engage in sports.
Ključne riječi
sport
učestalost bavljenja sportom
zdrav način života
stavovi roditelja
ograničavajući faktori
Ključne riječi (engleski)
sport
the frequency of children's sports activities
healthy lifestyle
parents attitudes
limiting factors
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:960953
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-21 12:54:58