Naslov Odgojiteljeva komunikacija i govorni razvoj djece
Naslov (engleski) Kindergarten Teacher Communication and Speech Development in Children
Autor Anita Ljutić
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimira Velički (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Gruić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-06-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Danas se u suvremenom svijetu susrećemo s različitim oblicima prenošenja poruka, a govor je način komunikacije koji zauzima veoma važnu ulogu u našim životima. Govor je primarno sredstvo koje čovjek koristi u izražavanju svojih misli, potreba, osjećaja i stavova, te zauzima važnu ulogu u našem životu i životu naše djece. Vrtić je kao odgojno-obrazovna ustanova, uz obitelj, mjesto gdje dijete provodi većinu svoga vremena do polaska u školu. Ustanova ranog odgoja i obrazovanja igra jako bitnu i nenadomjestivu ulogu u djetetovu životu i počiva na postulatu koji je utkan u svaki segment odgojno-obrazovnog rada, a to je cjeloviti razvoj djeteta. Vrtić kao dječja kuća potiče razvoj djeteta na svim razvojnim područjima i svjestan je neraskidive veze između različitih aspekata djetetova razvoja. Poticanjem svih segmenata djetetova razvoja odgojitelji imaju značajnu ulogu i u poticanju govorno-jezičnog razvoja djece. Neprikladan govorni uzor iz djetetove okoline ili odrastanje u socijalno i pedagoški nemotivirajućoj sredini često su neki od funkcionalnih uzroka koji dovode do govorno-jezičnih poremećaja.
Rad donosi prikaz teorijskog pregleda istraživanja dječjega jezičnoga razvoja. Autorica se osvrće na komunikaciju odgojitelja i djece te na poticanje govorno-jezičnog razvoja djece u vrtiću u trima segmentima: prostorno-materijalnom kontekstu, zakonskom okviru kojim je propisan rad na poticanju govornog razvoja djece te u segmentu jezičnoga ponašanja odgojitelja kao govornog uzora. Potom slijedi prikaz istraživanja tijekom kojeg je istraživačica metodom promatranja bilježila prisutnost određenih komunikacijskih elemenata kod odgojitelja za vrijeme neposrednog rada s djecom. Istraživanje je polazilo od pretpostavke da će pozitivne komunikacijske postupke češće iskazivati odgojitelji višeg stupnja obrazovanja, neovisno o radnom iskustvu, no rezultati su pokazali da je ta pretpostavka samo djelomično točna. Odnosno, odgojitelji s višim stupnjem naobrazbe pokazali su u komunikaciji s djecom češću i uspješniju uporabu samo nekih od komunikacijskih elemenata koji su se promatrali.
Sažetak (engleski) In modern world we live in nowadays, we encounter different ways of conveying a message, and speech is definitely a type of communication that takes up a very important role in all our lives.
It is the most important tool people use to express their thoughts, needs, feelings and viewpoints, and therefore it takes up a very important role in our lives and the lives of our children. Kindergarten as an educational institution, alongside family, is a place where a child spends most of its time before it starts school. Being an institution for early education kindergarten plays an irreplacable role in a child's life , as it rests on its fundamental postulate that is woven into every single segment of an educational process - a coherent developement of every single child. Kindergarten encourages all aspects of a child's development and it is fully aware of their interconnectedness. By encouraging all segments of a child's developement kindergarten teachers play a significant role in encouraging speech and language developement as well. Inappropriate speech rolemodel in a child's habitat or growing up in a socially or educationally unmotivating environment often are some of the root cause that can lead to language disorder.
This paper gives us an outline of theoretical overview of child's language developement exploration. The author reflects the communication that takes place between the kindergarten teacher and the children and encouraging the speech and language developement of children according to three segments: spatial - material context, legal framework that has been proscribed for encouraging children's speech developement and the segment of kindergarten teacher's language conduct as an ultimate speech rolemodel. Subsequently we encounter an outline of detailed exploration during which the author by method of scrutiny took record of presence of certain communication elements that the teacher displays during the immediate interaction with children. The exploration took as its starting point an assumption that the positive communication pattern will be displayed more often by the teachers with higher level of education, nevermind the work experience, but the results showed this assumption to be only partially correct. To be more precise, kindergarten teachers with higher level of formal education displayed in their communication with children more frequent and more successful use of only some of the communication elements that were being observed.
Ključne riječi
komunikacija
razvoj govora
odgojitelj i dijete
cjeloživotno učenje
Ključne riječi (engleski)
communication
speech developement
a kindergarten teacher and a child
lifelong learning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:576659
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-26 11:37:48