Naslov Djetetov jezični razvoj u kontekstu socio-emocionalne veze s majkom
Naslov (engleski) The child´s language development in the context of the socio-emotional connection with mother
Autor Kristina Čule
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik Homolak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Djetetov jezični razvoj nije moguće promatrati izolirano od ostalih područja njegova razvoja. Potvrđujući prethodnu tvrdnju ovaj rad naglasak stavlja na dječji jezični razvoj, kojem prethodi iznošenje značajki socijalnog i emocionalnog razvoja. Dječji jezični razvoj promatra se od prenatalnog razdoblja, pa do šeste godine života djeteta. Donose se temeljne teorije koje pokušavaju objasniti spomenuti razvoj. Nijedna od njih pojedinačno ne objašnjava u potpunosti tu pojavu, no svaka naglašava pojedine aspekte važne za razumijevanje kompleksnog fenomena dječjega jezičnoga razvoja. Dječjem je jezičnom razvoju stoga i nužno pristupiti multidisciplinarno. Nadalje, djetetov cjelokupni razvoj nije moguće promatrati izolirano od okoline u kojoj odrasta. Prije polaska u predškolsku ustanovu, djetetovu okolinu u ranom djetinjstvu sačinjavaju njegovi roditelji i cjelokupna obitelj. U ovom radu naglasak je na majci, kao primarnom skrbniku te njezinoj ulozi u dječjem jezičnom razvoju. Urednom jezičnom razvoju djeteta pridonosi zdravo ostvarenje socioemocionalnih veza s okruženjem, posebno s majkom kao primarnim skrbnikom. Prikazan je utjecaj majčinih odluka u prenatalnom razdoblju djetetova života, koje se povratno odražavaju i na jezični razvoj djeteta. Tako se spominje utjecaj teratogena, prehrane, ali i specifičnih pojava, kao što je izloženost jeziku i glazbi, na dječji jezični razvoj. Zaključuje se da bez primjerene socio-emocionalne veze s majkom i bez odgovornog roditeljstva djetetu prijeti opasnost ne samo u području jezičnog razvoja već i u cjelokupnom razvoju i formiranju u zdravu osobu. Moć tog odnosa u velikoj mjeri definira djetetovu osobnost. Velik broj istraživanja u ovom području ukazuje na važnost čitanja, ali ne čitanja djeci, nego čitanja zajedno s djecom. Upravo u toj aktivnosti ostvaruje se harmonija socio-emocionalne veze između majke i djeteta te doprinos urednom jezičnom razvoju.
Sažetak (engleski) The child's language development cannot be observed in isolation from other areas of his development. Confirming the previous statement, this paper emphasizes placement in children's language development, having previously emphasized the importance of social and emotional development. Children's language development is observed from the prenatal period to the sixth year of a child's life. Basic theories are made that try to explain the mentioned development. None of them individually explained this phenomenon in everything, nor does each one emphasize certain aspects important for understanding the complex phenomena of children's language development. Therefore, he necessarily approached children's language development in a multidisciplinary manner. Furthermore, the child's overall development cannot be observed in isolation from the environment in which it is grows up. Before leaving for preschool, the child's environment in early childhood consists of his parents and the whole family. In this paper, the emphasis is on mothers, as the primary caregiver and its role in children's language development. The orderly language development of the child was given a healthy realization of socio-emotional connections with the environment, especially with the mother as the primary caregiver. The influence of the mother's decisions in the prenatal period of the child's life is shown, which are reflected in the child's language development. Thus, the influence of teratogens, nutrition, but also a specific phenomenon, as exposed in language and music, on children's language development is mentioned. He concludes that without an appropriate socio-emotional connection with the mother and without the response of parenting the child is in danger not only in the field of language development but also in the overall development and formation into a healthy person. The power of relationships largely defines a child’s personality. A large body of research in this area shows the importance of reading, but not reading to children, but reading together with children. It is in this activity that they achieve the harmony of the socio-emotional connection between mother and child and contribute to orderly language development.
Ključne riječi
jezični razvoj
socio-emocionalna veza
majka
Ključne riječi (engleski)
language development
socio-emotional connection
mother
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:273901
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-12 09:17:03