Naslov Kostimografija u dječjem likovnom izražaju
Naslov (engleski) Costume design in children's artistic expression
Autor Katarina Karković
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nada Gudek (član povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Cilj ovog rada je pokazati na koji način djeci približiti različite umjetnosti i upoznati ih sa likovnim tehnikama, a posebno oblikovanje kostima i kako mogu i sami doprinijeti u njegovom kreiranju. Prva se cjelina referira na teorijski dio kurikuluma, kako je sastavljen i složen u dokument koji nam je vodilja u planiranju kurikuluma u odgojno-obrazovnoj instituciji za rani i predškolski odgoj i obrazovanju. Drugi dio rada se odnosi na kostimografiju, spominje se povijesni razvoj kostimografije koja je kao mlada umjetnička profesija bila tek priznata nakon drugog svjetskog rata. Treći dio se odnosi na praktični rad u skupini „Bubamare“ (DV Budućnost). Prvi dio teorijskog dijela teme su vezane za kurikulum, koje su njegove vrijednosti, ključne kompetencije, usporedba tradicionalnog i suvremenog kurikuluma, integralni kurikulum u kojem se naglasak stavlja na Reggio pedagogiju i rad profesora Jungera Zimmera otvorene koncepcije planiranja i timskog rada. Povijest kostimografije nam otkriva da je to relativno mlada profesija koja je svoj razvoj doživjela u drugoj polovici dvadesetog stoljeća i biva priznata kao samostalna profesija koja je do tada bila dio scenografije. U intervjuu s našom poznatom i uspješnom kostimografkinjom, Danicom Dedijer, definirala je kako je kostimografija umjetnost oblikovanja kostima za kazališnu predstavu, operu, balet i film. Rad koji se odnosi na praktični dio je pokazao da u dječjem vrtiću možemo itekako poticati oblikovanje kostima sa djecom, kroz različite likovne tehnike, kombinirati sa tekstilnim materijalima i vunom. Rezultati ili ishodi projekta su da su djeca razvila svoje umjetničke, socijalne i motoričke kompetencije koje su kod njih ojačale samopouzdanje.
Sažetak (engleski) The aim of this paper is to show how to bring children closer to different arts and get to know them with those arts, especially costume design, and how they can contribute to its creation. The first unit refers to the theoretical part of the curriculum. How it is compiled and compounded into a document, which is our guide in the curriculum planning in an educational institution, for early and preschool education. The second part of the paper deals with costume design. Mention is made of the historical development of costume design, a young artistic profession that was recognized only after the Second World War. The third part refers to practical work in the group “Bubamare” (DV Budućnost). The first part of the theoretical part of the topic is related to the curriculum, what are its values, key competencies, comparison of traditional and modern curriculum, integrated curriculum in which emphasis is placed on Reggio pedagogy and the work of Professor Junger Zimmer open concepts of planning and teamwork. The history of costume design reveals that it is a relatively young profession that developed in the second half of the twentieth century and was recognized as an independent profession that had been part of the scenography until then. In an interview with our well-known successful costume designer Danica Dedijer, she defined in the conversation that costume design is the art of costume design for theater, opera, ballet and film. The work related to the practical part showed that in kindergarten we can very much encourage the design of costumes with children, through various art techniques, combined with textile materials and wool. The results or outcomes of the project are that the children have developed their artistic, social and motor competencies which have strengthened their self-confidence.
Ključne riječi
kurikulum
cjeloviti razvoj
kreativnost
mašta
oblikovanje kostima
kostimografija
Ključne riječi (engleski)
curriculum
holistic development
creativity
imagination
costume design
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:869427
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-01 12:00:45