Naslov Otfried Preussler kao lektirni naslov
Naslov (engleski) Otfried Preussler as a requiered reading
Autor Mateja Bertović
Mentor Damir Velički (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Damir Velički (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimira Velički (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za hrvatski jezik i književnost, scensku i medijsku kulturu) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak U ovom diplomskom radu cilj je bio prikazati zašto nastava lektire koja se temelji na prepričavanju djela ili utvrđivanju činjenica iz djela nije primjerena za ostvarivanje ciljeva nastave književnosti, kao i prikazati neke alternativne mogućnosti koje se preporučaju. Dnevnik čitanja kao i sam sat lektire koji se temelji na prepričavanju činjenica iz djela iz brojnih opravdanih razloga nailaze na otpor učenika pa su u ovom radu prikazane mogućnosti koje učitelji imaju za organizaciju kreativne nastave lektire koja će učenicima pružiti ugodno i pozitivno iskustvo. Kako se na popisu za lektiru za treći razred nalazi i njemački autor Otfried Preussler, za potrebe ovog rada istraženi su materijali koji se na njemačkom govornom području koriste prilikom obrade djela Mala vještica, a koji su dostupni na internetskim stranicama. Rezultati istraživanja pokazali su sličnosti s aktivnostima i zadacima koji se u hrvatskim školama primjenjuju prilikom obrade nekog djela. Te sličnosti odnose se na motivacijske postupke prije čitanja, zadatke nakon čitanja cjelovitog djela kao i na stvaralačke zadatke učenika. Istraživanje materijala ukazalo je na značajnu razliku koja se odnosi na aktivnosti učenika tijekom čitanja djela. Dok u hrvatskim školama učenici u dnevnik čitanja za vrijeme čitanja bilježe podatke iz djela kao što su mjesto i vrijeme radnje, osobine likova ili redoslijed događanja, u školama njemačkog govornog područja učenici umjesto dnevnika čitanja u unaprijed pripremljene obrasce pokraj naslova poglavlja upisuju samo broj stranice na kojoj se to poglavlje pojavljuje ili imena likova iz tog poglavlja. Također, razlika je i količina vremena koja se posvećuje djelu Mala vještica. Na njemačkom govornom području za to se djelo sat lektire organizira čak i tri puta, odnosno nakon čitanja određenog broja stranica organizira se sat lektire što u hrvatskim školama zbog nedostatka vremena nije moguće.
Sažetak (engleski) This thesis has two aims. Firstly, to show that classes of required reading based on retelling the book itself or its facts aren't suitable for literature classes and, secondly, to offer some alternative possibilities which are being recommended. Reading diary and reading class are both based on retelling the details from the book which often results in students' resistance. This thesis thus indicates some of the alternative possibilities teachers can embrace so as to organize a creative class of reading which will be a positive and enjoyable experience for the students. Otfried Preussler is one of the German authors whose book The Little Witch is on the list of third grade reading. This dissertation displays materials which are used for this book's analysis in German speaking area and can be found on Internet. The results of the conducted research show similarities regarding task and activities used in Croatian schools. Those similarities refer to motivation activities before reading, tasks after reading as well as creative tasks of students. Overview of materials indicates, however, one significant difference when it comes to the act of reading itself. Croatian students tend to write down all the details from the book, such as where and when the story takes place, features of the characters or sequence of the events, whereas German students in their reading templates, next to the chapter title, put only the number of the page where they found the certain chapter or names of the characters from that chapter. Another distinction is amount of time dedicated to the book. In German speaking area, there are three reading classes held for the book The Little Witch, each class after a certain amount of pages read. This, on the other hand, in Croatian schools is not possible due to the lack of time.
Ključne riječi
lektira
Otfried Preussler
Mala vještica
Ključne riječi (engleski)
required reading
Otfried Preussler
The Little Witch
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:915265
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-08 10:25:12