Naslov Oblikovanje edukativnih aplikacija za osnovnu školu
Naslov (engleski) Designing Educational Applications For Primary School
Autor Ivona Iviček
Mentor Predrag Oreški (mentor)
Član povjerenstva Vladimir Legac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tedo Vrbanec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Oreški (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za informacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Organizacija i informatika
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Edukativna aplikacija „Učimo informatiku - SCRATCH“ izrađena je prema Kurikulumu nastavnog predmeta informatika, po jednoj od četiri domene, Računalno razmišljanje i programiranje za drugi razred osnovne škole. Svrha izrade ove aplikacije je olakšati učenicima samostalno usvajanje novog nastavnog sadržaja u školi ili od kuće. Visual Studio 2019 omogućuje izradu aplikacija za radnu površinu, web, cloud i mobilne uređaje, a programski jezik Visual Basic omogućuje stvaranje korisnih programa i aplikacija poznavanjem samo nekoliko osnovnih naredbi. Softversko inženjerstvo se bavi svim aspektima proizvodnje softvera od ranih faza utvrđivanja zahtjeva do održavanja sustava nakon što je ušao u upotrebu, a model za softverski proces je idealiziran prikaz softverskog procesa, kojim se određuje poželjan način odvijanja i međusobnog povezivanja osnovnih aktivnosti. Ova edukativna aplikacija je napravljena u programskom jeziku Visual Basic i opisana kroz faze vodopadnog modela procesa programiranja, a učenicima omogućuje samostalnu obradu novog nastavnog sadržaja. Učenici drugog razreda osnovne škole uz pomoć ove aplikacije upoznat će i naučiti neke od osnova programiranja u Scratch-u na način da prvo ponove ono što bi trebali znati, kako bi usvojili novi nastavni sadržaj. Nakon ponavljanja slijedi učenje kroz nekoliko stranica (obrazaca) na kojima se mogu zadržati onoliko vremena koliko im je potrebno da bi sve usvojili, a na kraju svoje znanje utvrđuju kroz nekoliko različitih vrsta pitanja. Sadržaj aplikacije prati nastavne jedinice radnog udžbenika informatike za drugi razred osnovne škole, „e-Svijet 2“ te uvodi učenike u svijet programiranja putem besplatnog vizualnog programskog jezika Scratch, koji je izrađen za sve, ali prvenstveno za djecu i učenike od 8 do 16 godina.
Sažetak (engleski) The educational application "Learning Informatics - SCRATCH" is made according to the Curriculum of the subject Informatics, in one of four domains, Computer Thinking and Programming for the second grade of primary school. The purpose of creating this application is to make it easier for students to independently adopt new teaching content at school or from home. Visual Studio 2019 allows you to create applications for desktop, web, cloud and mobile devices, and the programming language Visual Basic allows you to create useful programs and applications by knowing just a few basic commands. Software engineering deals with all aspects of software production from the early stages of requirements determination to system maintenance after it is put into use, and the software process model is an idealized representation of the software process, which determines the desired way of development and interconnection of basic activities. This educational application is made in the Visual Basic programming language and described through the stages of the waterfall model of the programming process, and allows students to independently process new teaching content. With the help of this application, second grade elementary school students will get to know and learn some of the basics of programming in Scratch by first repeating what they should know, in order to adopt new teaching content. Repetition is followed by learning through several pages (forms) on which they can stay as long as they need to adopt everything, and in the end they determine their knowledge through several different types of questions. The content of the application follows the teaching units of the working textbook of informatics for the second grade of primary school, "e-World 2" and introduces students to the world of programming through the free visual programming language Scratch, which is designed for everyone, but primarily for children and students aged 8 to 16.
Ključne riječi
edukativna aplikacija
Scratch
programsko inženjerstvo
Visual Basic
Ključne riječi (engleski)
educational application
Scratch
software engineering
Visual Basic
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:021304
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-12 10:12:41