Naslov Učestalost i sadržaji tjelesnog vježbanja djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Frequency and contents of physical exercise of preschool children
Autor Mia Milas
Mentor Marija Lorger (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj ovog završnog rada bio je saznati koji su najčešći sadržaji tjelesnog vježbanja djece predškolske dobi te koliko često se provode planirane kineziološke aktivnosti u dječjim vrtićima. Za pravilan i učinkovit rezultat tjelesnog vježbanja važno je da odgojitelj ili neka druga kompetentna osoba, poznaje sve razvojne faze djece kako bi znao što bolje odrediti i isplanirati aktivnosti koje su najbolje za djecu. Osim što pravilno tjelesno vježbanje utječe na uredan razvoj djece, također djeci stvara naviku vježbanja te osjećaj organiziranosti, odgovornosti i važnosti tjelesnog vježbanja za zdravlje. Za potrebe istraživanja metodom online anketnog upitnika ispitano je 50 odgojiteljica. U istraživanju su sudjelovale odgojiteljice svih dobnih skupina te se 94% njih slaže da kontinuirana kineziološka aktivnost ima pozitivan utjecaj na pravilan razvoj djece. Tjedna količina organiziranih tjelesnih aktinosti je većinom „djelomično dovoljna“ (64%) što nam ukazuje i kako sami odgojitelji, iako su svjesni važnosti tjelesnog vježbanja, ne odrađuju dovoljnu količinu organiziranih aktivnosti. Uvjeti rada za provođenje kinezioloških aktivnosti su od izrazite važnosti te imaju veliki utjecaj na kvalitetu i raznovrsnost samih aktivnost. Prema istraživanju 62% ispitanica kažu da su im uvjeti dobri, dok tek 22% smatra svoje uvjete rada izvrsnim. Sadržaje tjelesnog vježbanja podjelili smo u više skupina, elementi trčanja, skakanja i bacanja, elementarne i štafetne igre, elementi rada s loptom, elementi plesnih struktura i jednostavni poligoni prepreka. Prema rezultatima istraživanja, svi su elementi ponekad ili vrlo često zastupljeni, a jednostvani poligoni prepreka su najzastupljeniji od svih (66%).
Sažetak (engleski) The main purpose of this final paper was to find out what are the most common contents of physical exercises of preschool children and how often are planned kinesiological activities implemented in kindergartens. For a proper and effective result of physical exercise, it is important that the educator or some other competent person knows all the developmental stages4 of children in order to know how to better determine and plan activities that are the best for children. In addition to the fact that proper physical exercise affects the orderly development of children, it also creates a habit of exercise for children and a sense of organization, responsibility and the importance of physical exercise for health. For the purposes of the research using the online survey questionnaire, 50 educators were surveyed. Educators of all age grups were particpants in the research and 94% of them agree that continuous kinesiological activity has a positive impact on the proper development of children. The weekly amount of organized physical activities is mostly "partially sufficient" (64%), which indicates that the educators, although are aware of the importance of physical exercise, they do not perform a sufficient amount of organized activities. Working conditions for the implementation of kinesiological activities are of great importance and have a great impact on the quality and diversity of the activities themselves. According to the survey, 62% of respondents say that their conditions are good, while only 22% consider their working conditions as excellent. We divided the contents of physical exercise into several groups, elements of running, jumping and throwing, elementary and relay games, elements of working with a ball, elements of dance structures and simple polygons with obstacles. According to the results of the research, all elements are represented very offten or sometimes, and simple obstacle polygons are the most represented of them all (66%).
Ključne riječi
djeca
elementi vježbanja
kineziološka aktivnosti
pozitivan utjecaj
razvojne karakteristike djece
Ključne riječi (engleski)
children
elements of exercise
kinesiological activities
positive influence
development characteristics of children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:043275
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-28 08:21:19