Naslov Čitanje djeci predškolske dobi
Naslov (engleski) Reading to preschool children
Autor Fran Krsteski
Mentor Vladimira Velički (mentor)
Mentor Božica Vuić (sumentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vendi Franc (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-02-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Čitanje je vještina kojom se bave različite znanosti. Razvija se od najranije dobi i oblikuje osobu u svim aspektima. U pozadini usvajanja čitanja psihološki su temelji. Učenje čitanja kompleksan je i postupan proces koji obuhvaća različite aspekte razvoja. Jedan od bitnih čimbenika je i motivacija koju potiče okolina u kojoj se dijete nalazi. Dijete koje raste među čitačima i okruženo knjigama, bit će zainteresiranije za čitanje. Razvoj čitanja potiču različite aktivnosti, kojima se potiče razvoj predčitačkih vještina kojima dijete ovladava u ranoj i predškolskoj dobi. Uz roditelje u razvoju predčitačkih vještina i učenju čitanja, značajnu ulogu igraju i kompetentni odgojitelji u odgojno-obrazovnim ustanovama koji pomažu djetetu ovladati različitim fazama razvoja usvajanja predčitačkih vještina primjenjujući primjerene aktivnosti. Dječja književnost promatra se kao zasebna grana književnosti. Među djecom predškolske dobi, najpopularnije su pjesme, bajke i slikovnice. Za odabir dobre i kvalitetne priče, valja uzeti u obzir čitav niz kriterija i čimbenika. Čitanje djeci predškolske dobi važno je jer tako dijete stječe naviku čitanja, razvija motoriku, uči komunicirati isa svojom okolinom i tekstom, usvaja govorne vještine, uči prepoznavati svoje i tuđe emocije, prepoznavati razliku između prihvatljivoga i neprihvatljivoga ponašanja i postavlja temelje za snalaženje u školskom sustavu kad za to dođe vrijeme.
Sažetak (engleski) Reading skill is of interest to various sciences. It's developed from the earliest age and forms the whole person in all aspects. In the background of how reading is adopted are psychological foundations. Learning to read is a complex and gradual process that encompasses various development aspects. One of the important factors is the motivation of the child's environment. A child growing up among readers and surrounded by books will be more interested in reading. The development of reading is stimulated by various activities, preceded by the so-called pre-reading skills that the child masters in early and preschool age. In addition to parents in the development of pre-reading skills and learning to read, competent educators in educational institutions play significant role in aiding the child to master various developmental stages by appropriate activities. Children's literature is a separate branch of literature. Among preschool children, the most popular are poems, fairy tales and picture books. To choose a good and quality story, a number of criteria and factors need to be considered. Reading to preschool children is important because the child acquires the habit of reading, develops motor skills, learns to communicate and acquires speaking skills, learns to recognize their own and others' emotions, recognizes the difference between good and bad and lays the foundation for schooling when the time comes.
Ključne riječi
čitanje
dječja književnost
predčitačke vještine
rana pismenost
Ključne riječi (engleski)
reading
early literacy
prereading skills
children's literature
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:910726
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-04 10:28:14