Naslov Utjecaj okoline na pojavu i razvoj likovne kreativnosti
Naslov (engleski) Environment impact on appearance and development of artistic creativity
Autor Ema Milostić
Mentor Stjepko Rupčić (mentor)
Član povjerenstva Stjepko Rupčić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Blašković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Svetlana Novaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Kreativnost je jedna od najtraženijih osobina 21. stoljeća. Gotovo da nema razgovora za posao koji ne traži da njegovi budući zaposlenici budu kreativni u svakom segmentu njegovoga obavljanja i izvođenja. Svaki pojedinac se rađa s maštom te je ona prisutna u djetinjstvu, no kako odrastamo, sve manje primjenjujemo tu maštu. Upravo zbog toga, kreativnost treba poticati i vrednovati još od samih početaka školovanja, već u predškolskoj dobi i u primarnom obrazovanju. Jedno od ključnih područja kreativnost jest ono likovno jer dopušta slobodno izražavanje misli, osjećaja i ideja kroz različite likovne tehnike. Iako se u tradicionalnoj školi ne stavlja velik naglasak na predmet Likovnu kulturu, taj predmet je uistinu bitan jer potiče razvoj divergentnog mišljenja te sposobnost stvaranja novih ideja i rješenja. Također, Likovna kultura može ući u korelaciju s ostalim predmetima primarnog obrazovanja i ponuditi konkretizaciju nekog problema ili ideje (npr. izrada plakata, crtanje mentalnih mapa i sl.). Pojam stvaranja je ključan za današnji suvremeni svijet jer bez kreativnosti ne bi svjedočili današnjem napretku tehnologije. Zbog toga, uloga učitelja je stvoriti ugodno i pozitivno razredno ozračje koje će omogućiti učenicima potpunu slobodu izražavanja. To će rezultirati time da će učenici s užitkom ići u škole, zadovoljno će pratiti nastavu i samopouzdano i hrabro predstavljati svoje misli. Cilj ovo teorijskog rada je istražiti kako okolina utječe na dječju kreativnost s naglaskom na likovno izražavanje. Tijekom fakultetskog obrazovanja, učeni smo da se učenicima pristupa „suvremeno“, što znači da i učitelji i učenici imaju slobodu u radu i učenju te da učitelji u radu afirmiraju individualni pristup svakom učeniku. Upravo ta sloboda stvara kreativnog učitelja koji će pozitivno utjecati na svoje učenike i omogućiti im razvoj te uvježbavanje kreativnog mišljenja koje se danas toliko cijeni.
Sažetak (engleski) Creativity is one of the most sought after of the 21st century. There is almost no job interview that does not require its future employees to be creative in every segment of its performance and execution. Every individual is born with an imagination and it is present in childhood, but as we grow up, we apply that imagination less and less. Precisely because of this, creativity should be encouraged and valued from the very beginning of schooling, already in preschool age and in primary education. One of the key areas of creativity is Art because it allows the free expression of thoughts, feelings, and ideas through various art techniques. Although the traditional school does not place much emphasis about Art, this subject is important because it encourages the development of divergent thinking and the ability to create new ideas and solutions. Also, Art can correlate with other subjects of primary education and offer the concretization of a problem or idea (e.g., making posters, drawing mental maps, etc.). The notion of creation is crucial to today’s modern world because without creativity we would not be witnessing today’s advances in technology. Therefore, the role of the teacher is to create a pleasant and positive classroom atmosphere that will allow students complete freedom of expression. This will result in students going to schools with pleasure, they will be happy to follow classes and present their thoughts confidently and boldly. The aim of this theoretical work is to investigate how the environment affects children’s creativity with an emphasis on artistic expression. During university education, we are taught that teachers must approach to students with ‘modern’ solutions which means that both teachers and students have freedom in work and learning and that teachers in their work affirm an individual approach to each student. It is freedom that creates a creative teacher who will positively influence his students and enable them to develop and practice the creative thinking that is so valued in today’s world.
Ključne riječi
kreativnost
Likovna kultura
okolina
Ključne riječi (engleski)
creativity
Arts
environment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:292598
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-04 12:41:47