Naslov Razvoj otpornosti kod djece i adolescenata
Naslov (engleski) Resilience Development In Children And Adolescents
Autor Magdalena Kocijan
Mentor Tea Pahić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Nikolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Bukvić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Pahić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Tema ovog rada je razvoj otpornosti kod djece i adolescenata. U današnje
vrijeme djeca su izložena stresnim situacijama više nego ikada prije te je potrebno razvijati
njihovu otpornost od najranije dobi. Stres je odgovor na mnoge životne situacije i izazove, a
može utjecati čak i na razvoj bolesti. Može imati negativne posljedice na cjelokupan razvoj
pojedinca, tjelesne, emocionalne, kognitivne i ponašajne. Zbog svega toga u radu će se prikazati
načini razvoja otpornosti kod djece i adolescenata.
Otpornost se razvija od najranije dobi u primarnoj obitelji, a iskustva koja dijete stječe
u obitelji, obrazac su ponašanja koji će koristiti u svakodnevnim situacijama. Sigurna
privrženost i autoritativan stil roditeljstva važna su komponenta obiteljske otpornosti, osim toga
obiteljskoj otpornosti pridonose povezanost, podrška i poštovanje unutar obitelji. Sve ove jake
strane obitelji nužne su za prevladavanje stresnih situacija ili događaja kao i pružanje zaštite
svim njezinim članovima.
S tim ciljem osmišljen je RESCURE projekt. To je međunarodni projekt koji je usmjeren
na razvoj otpornosti kod djece, prvenstveno se to odnosi na djecu pripadnike etničkih manjina,
one s individualnim odgojno-obrazovnim potrebama i slabijim socio-ekonomskim statusom.
Smatra se kako svako dijete ima potencijal razviti otpornost unatoč rizičnim čimbenicima koji
predstavljaju opasnost povećanja vjerojatnosti da će dijete razviti neki od poremećaja u
ponašanju ili delikvenciju. Tako terapija usredotočene svjesnosti (mindfulness), čiji počeci sežu
2500 godina u prošlost, pozitivno djeluje na kognitivni, emocionalni i tjelesni spektar
funkcioniranja i pokazala se uspješna po pitanju prevencije i smanjenja stresa kod djece i
adolescenata.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis is developing resilience in children and adolescents. Nowadays,
children are being exposed to stressful situations more than ever before, so it is necessary to
start building their resilience from an early age. Stress is a response to many life’s situations
and challenges, and it can even lead to diseases. It can negatively impact person’s development
altogether, leaving emotional, cognitive, and behavioural consequences.
Building resilience starts from an early age in child’s primary family. The family
dynamic that the child has been exposed to forges a set of coping strategies that the child will
use in everyday situations. Secure attachment as well as authoritative parenting style are both
vital elements of family resilience. Moreover, closeness, support and respect in the family is
what fosters family resilience. All these strong components are vital for withstanding adversity
and providing protection to all the family members.
Having that in mind, RESCURE project has been designed. It’s an international project
that is aimed at building resilience in children, specifically the ones belonging to ethnic minority
groups as well as the ones with individual educational needs and coming from low-income
families. It is believed that every child has a potential to build resilience despite the risk factors
that play role in increasing the odds of the child developing some of the behavioural disorders
or delinquency. In this way, focused awareness therapy (mindfulness), which dates back 2500
years, has a positive impact on cognitive, emotional, and physical aspect of functioning.
Moreover, it turned out to be successful at reducing and preventing stress in children and
adolescents.
Ključne riječi
otpornost
stres
rizični i zaštitni faktori
djeca
adolescenti
Ključne riječi (engleski)
resilience
stress
risk and protective factors
children
adolescents
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:759087
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-10 09:25:39