Naslov Mišljenja budućih učitelja o integraciji gluhoslijepe djece i znakovnom jeziku
Naslov (engleski) The Opinions Of Future Teachers On The Integration Of Deaf-Blind Children And Sign Language
Autor Patricija Novak
Mentor Jasna Kudek Mirošević (mentor)
Mentor Zlatko Bukvić (sumentor)
Član povjerenstva Ivana Nikolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Bukvić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Gluhosljepoća podrazumijeva djelomični ili potpuni gubitak sluha u kombinaciji s
djelomičnim ili potpunim gubitkom vida. Mnogi roditelji gluhoslijepe djece susreću
se s različitim stresnim situacijama vezanih uz njihovo obrazovanje te im je u takvim
situacijama potrebna pomoć obitelji, prijatelja, učitelja i stručnih suradnika.
Svrha i cilj ovoga rada je prikaz analize rezultata dobivenih ispitivanjem mišljenja
studenata Učiteljskog fakulteta o uključivanju gluhoslijepe djece u sustav odgoja i
obrazovanja. Za potrebne detaljnije analize odabrane su teme uključivanja u škole s
redovitim kurikulumima, spremnost budućih učitelja za učenje znakovnog jezika te
kontinuirani profesionalni razvoj. Također, istraživanje je bilo usmjereno analizi
trenutnih znanja i spremnosti studenata za rad s djecom s oštećenjima vida i/ili sluha.
Istraživanje je provedeno anketiranjem ukupno 136 studenata ustrojbenih odsjeka
Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, Čakovcu i Petrinji na programu učiteljskih studija.
Rezultati pokazuju da studenti viših godina imaju određeno znanje za rad s djecom
oštećena vida i/ili sluha, no malen broj njih zapravo ima iskustvo u radu s takvom
djecom. Ispitanici imaju pozitivno orijentirana mišljenja o uključivanju djece s
oštećenjima sluha i/ili vida u redovite razredne odjele te pokazuju interes i sklonost
dodatnom usavršavanju i profesionalnom razvoju.
Diplomski rad podijeljen je u nekoliko sadržajnih cjelina. Prva cjelina usmjerena je
prikazu ključnih funkcionalnih karakteristika osjetila vida i najčešćih manifestacija
oštećenja vida s naglaskom na populaciju djece te daje pregled karakteristika osjetila
sluha i moguća odstupanja u anatomskim i funkcionalnim obilježjima. Mogućnosti i
prepreke uključivanja djece te primjerene potpore analizirane su i prikazane narednim
poglavljima ovoga rada. Zaključno se istraživanjem i objavom dobivenih rezultata želi
potaknuti studente, a buduće učitelje na kontinuirano stručno usavršavanje i
profesionalni razvoj s osiguravanjem primjerenih uvjeta i kvalitete obrazovanja
učenika s ciljanim teškoćama.
Sažetak (engleski) Deafblindness entails partial or complete hearing loss in combination with partial or
complete vision loss. Parents of many deafblind children have to deal with numerous
stressful situations in relation to their children’s education, in which they need support
from their families, friends and professional assistants.
The aim of this thesis was to analyse the results collected by surveying the opinions of
students at the Faculty of Teacher Education on the integration of deafblind children
into the education system. For the purposes of a more detailed analysis, the following
topics have been selected: integration of such children into regular school programmes,
the willingness of the students to learn sign language and their readiness for continuous
professional education. What is more, the study aimed to show the degree of
knowledge that students of teaching have about children with visual and/or hearing
impairment and their willingness to work with these children. The study was carried
out in the form of a survey on a sample of 136 students enrolled in the teaching
programme at the Faculty of Teacher Education in Zagreb, Čakovec and Petrinja. The
results have shown that higher-year students possess some knowledge on working with
children with hearing and/or visual impairment, but few have had experience in
working with such children. The respondents agreed that children with hearing and/or
visual impairment should be enrolled in regular school programmes and they showed
willingness to take on additional training and professional education.
The thesis is divided into several content sections. The first section depicts the key
features of the visual system and the most common instances of visual impairment,
with a special emphasis on children. This section also provides an overview of the
characteristics of the hearing system and the possible deviations regarding anatomical
and functional features. Later sections of this thesis deal with the possibilities and
problems related to the integration of such children, while they also analyse the related
ways to support such children. As such, the aim of this study was to use the gathered
results to motivate students of teaching to take on continuous professional education
and training programmes in order to ensure the appropriate conditions and quality of
education for children with the disabilities in question.
Ključne riječi
djeca oštećena vida
djeca oštećena sluha
gluhosljepoća
integracija
znakovni jezik
Ključne riječi (engleski)
children with visual impairment
children with hearing impairment
deafblindness
integration
sign language
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:404151
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-13 11:37:33