Naslov Uvjetovanost organizacije vrtića arhitekturom
Naslov (engleski) Conditionality of Kindergarten Organization by Arhitecture
Autor Ivana Krešić
Mentor Vatroslav Zovko (mentor)
Član povjerenstva Nada Vijtiuk (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Atanasov-Piljek (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vatroslav Zovko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Arhitektura i urbanizam
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Svrha ovog rada je prikazati uvjetuje li arhitektura organizaciju vrtića. Na samom početku rada je određen pojam organiziranja i organizacijske strukture koja predstavlja sastavni dio svake organizacije. Ona je ujedno i najvažniji dio svake organizacije. Struktura daje organizaciji obličje, drugim riječima se može reći da određuje specifičan način njenog funkcioniranja te je prema tome struktura organizacije temeljni mehanizam upravljanja djelovanjem organizacije. Čimbenici organizacije su podijeljeni na unutarnje i vanjske. Objašnjeni su elementi organizacijske strukture, njena izgradnja te je objašnjena razlika između formalne i neformalne organizacije.
Sljedeće poglavlje govori o poslovnim procesima kao skupu aktivnosti koji zahtjeva neprestano unaprjeđivanje te su ukratko opisani poslovni procesi unutar predškolskih ustanova. U poglavlju tri opisana je povezanost strategije, poslovnih procesa i organizacijske strukture. Navedeni su odnosi strategije i strukture. Struktura može slijediti strategiju, struktura može prethoditi strategiji ili može biti i kombinirano.
Dalje se u radu opisuje postupak projektiranja i gradnje vrtića te koliko je bitna suradnja između arhitekta i nositelja odgojno-obrazovnog procesa. Na kraju rada se govori o dokumentima kojima je propisan rad u ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Poglavlje šest je studija slučaja te je ukratko opisan i prikazan organigram dječjeg vrtića Jarun.
Sažetak (engleski) The purpose of this paper is to show whether architecture conditions the organization of kindergartens. At the very beginning of the work, the concept of organization is defined, including the organizational structure that is a key component of every organization. It is also the most important part of every organization. The structure gives the organization its form/shape, in other words, it can be said it determines the specific way of its functioning and therefore the structure of the organization is the basic mechanism for managing the activities of the organization. The factors of organization are divided into internal and external. The elements of organizational structure, its construction and the difference between formal and informal organization are explained.
The next chapter is about business processes as a set of activities that require continuous improvement, and business processes within preschool institutions are briefly described.
Chapter three describes the coherency between strategy, business processes and organizational structure. The relationships between strategy and structure are also listed. The structure can follow the strategy, the structure can precede the strategy or it can be combined.
The paper further describes the process of designing and building a kindergarten and the importance of cooperation between the architect and the holder of the educational process. At the end of the paper, we talk about the documents that prescribe the work at the institutions for early and preschool education.
Chapter six is a case study and contains a brief description and presentation of Jarun kindergarten organizational chart.
Ključne riječi
arhitektura
organizacija
struktura
strategija
dječji vrtić
Ključne riječi (engleski)
architecture
organization
structure
strategy
kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:185931
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-05-12 10:31:49