Naslov Mišljenje studenata Učiteljskih studija o kvaliteti odgojno-obrazovne inkluzije u hrvatskim školama
Naslov (engleski) Opinion of Primary Teacher Education students about quality of educational inclusion in Croatia
Autor Marija Hren
Mentor Jasna Kudek Mirošević (mentor)
Član povjerenstva Irena Klasnić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Visokoškolska pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Od samih početaka obrazovanja učenika s teškoćama u Republici Hrvatskoj pa sve do danas kada postoje brojni dokumenti, ustanove i udruge koje pružaju podršku učenicima s teškoćama, može se zaključiti kako postoji određeni napredak procesa inkluzije. Cilj ovog diplomskog rada je utvrditi stupanj kvalitete odgojno-obrazovne inkluzije u hrvatskim školama u trenutku kada
se nastavlja trend smanjenja broja učenika praćen trendom porasta broja učenika s teškoćama u razvoju u osnovnim školama. Ovaj diplomski rad strukturiran je u dva dijela – teorijski i empirijski. Teorijski dio započinje objašnjenjem pojma odgojno-obrazovne inkluzije. Uz povijesni pregled obrazovanja učenika s teškoćama u Republici Hrvatskoj opisano je na koji način određeni profili osoba sudjeluju u procesu odgojno-obrazovne inkluzije. Nakon objašnjenja aspekata koji pokazuju kvalitetu odgojno-obrazovne inkluzije spomenuti su i dokumenti Republike Hrvatske u kojima se na neki način spominje proces odgojno-obrazovne inkluzije. Na kraju teorijskog dijela prikazano je koju ulogu ima učitelj u provedbi procesa odgojno-obrazovne inkluzije. U empirijskom dijelu opisano je istraživanje u kojem su sudjelovali studenti 4. i 5. godina te apsolventi učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj. Anketni upitnik ispunio je 161 ispitanik, odnosno 154 studentica i 7 studenta. Cilj istraživanja bio je utvrditi mišljenja studenata učiteljskih studija o kvaliteti odgojno-obrazovne inkluzije u hrvatskim školama na temelju njihovih dosadašnjih iskustava tijekom stručno-pedagoške prakse u školama. Pritom su se htjela utvrditi područja koja je potrebno osnažiti kako bi
kvaliteta odgojno-obrazovne inkluzije dosegla višu razinu. Rezultati istraživanja su pokazali postojanje potrebe za poboljšanjem kvalitete odgojno-obrazovne inkluzije od stjecanja kompetencija u inicijalnom obrazovanju učitelja, a zatim u praksi kroz ostala relevantna područja koja utječu na kvalitetu inkluzije. Na temelju rezultata istraživanja u zaključku je navedeno nekoliko značajnijih prijedloga za daljnje promicanje odgojno-obrazovne inkluzije u hrvatskim osnovnim školama, ali i smjernice za uspješniji doprinos kvaliteti inkluzije.
Sažetak (engleski) The aim of this paper Opinion of Primary Teacher Education students about quality of educational inclusion in Croatia is to determine the degree of quality of educational inclusion in Croatian schools at a time when the trend of decreasing the number of students continues followed by the trend of increasing the number of students with disabilities in primary schools.
This paper is structured in two parts - theoretical and empirical. The theoretical part begins with an explanation of the concept of educational inclusion. In addition to a historical overview of the education of students with disabilities in Croatia, it is described how certain profiles of persons participate in the process of educational inclusion. After explaining the aspects that show the quality of educational inclusion, there were mentioned some croatian dokuments, which in some way mention the process of educational inclusion. At the end of the theoretical part is shown the role of the teacher in the implementation of the process of educational inclusion. The empirical part describes the research in which participated students od 4th and 5th year and graduates of teacher education in Croatia. The survey questionnaire was completed
by 161 respondents, 154 female students and 7 male students. The aim of the research was to determine the opinions of students of teacher education on the quality of educational inclusion in Croatian schools based on their previous experiences during professional and pedagogical practice in schools. There were identified areas that need to be strengthened in order for the quality of educational inclusion to reach a higher level. The results of the research showed the
need to improve the quality of educational inclusion in initial teacher education, and then in practice through other relevant areas that affect the quality of inclusion. Based on the results of the research, the conclusion contains several significant suggestions for further promotion of educational inclusion in Croatian primary schools, as well as guidelines for a more successful contribution to the quality of inclusion.
Ključne riječi
kvaliteta odgojno-obrazovne inkluzije
mišljenja studenata učiteljskih studija
učenici s teškoćama
Ključne riječi (engleski)
quality of inclusive education
opinions of Primary Teacher Education students
students with disabilities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:268426
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: njemački jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 08:17:53