Naslov Povijesni razvoj tehnika kolaža i asamblaža
Naslov (engleski) Historical development of collage and assemblage techniques
Autor Antonija Marković
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Kolaž i asamblaž slikarske su tehnike koje koriste raznovrsne materijale, koji su najčešće pronađeni u okolini. Kolaž nastaje kombiniranjem dvodimenzionalnih materijala, dok asamblaž nastaje montažom trodimenzionalnih i dvodimenzionalnih materijala (Šuvaković, 2005). Umjetnici često odabiru beskorisne i bezvrijedne predmete, iz svoje svakodnevice, za materijale koje će koristiti u kolažima i asamblažima. Zbog toga se kolaž i asamblaž povezuju s pojmom umjetnosti „otpada“, odnosno junk artom. Pronađeni i neoblikovani materijali su pristupačni i korisni za poticanje kreativnosti jer nisu sugestivni u smislu načina korištenja istih.
U vrtićkoj grupi je, pomoću pripremljenih aktivnosti, planirano potaknuti napredak u različitim dječjim razvojnim područjima. Međusobno povezane stavke čiji je napredak planiran su: divergentno mišljenje, stvaralačka kreativnost, vještine kombiniranja i nadogradnje materijala u prostoru, u sve tri dimenzije, koordinacija i preciznost u manipulaciji materijalima, suradnja među djecom te pozitivni odnos prema likovnom stvaralaštvu.
U dva prijepodneva, u područnom objektu dječjeg vrtića Trešnjevka, djeca u dobi od 4 do 5 godina sudjelovala su u pripremljenim aktivnostima. Tijekom četiri aktivnosti, djeca su stvorila pet asamblaža ogledala, šest asamblaža od neoblikovanih materijala bez korištenja vezivnih sredstava, asamblaž kofera i dva magnetna asamblaža.
Raznovrsnost i brojnost materijala neki su od činitelja koji su potaknuli djecu na slobodno istraživanje i eksperimentiranje u kombiniranju materijala, koje je rezultiralo vrlo kreativnim likovnim rješenjima. Vrtićka grupa odisala je ugodnom stvaralačkom atmosferom, djeca su bila zainteresirana za aktivnosti, puna kreativnosti i spremna na suradnju. Pomoću ovih aktivnosti ostvaren je napredak u različitim dječjim razvojnim područjima, odnosno, omogućen je cjeloviti razvoj djece. Stoga, vrlo je važno provoditi slične aktivnosti u vrtićkim grupama jer pozitivni su učinci na dječji razvoj brojni.
Sažetak (engleski) A collage and an assemblage are pictorial techniques that use various materials, which are most often found in the surrounding. The collage is created by combining two-dimensional materials, while the assemblage is created by assembling three-dimensional and two-dimensional materials (Šuvaković, 2005). Artists often pick and choose useless and worthless items from their everyday lives as materials that they are going to use in collages and assemblages. Therefore, the collage and the assemblage are being associated with the concept of junk art. Found and loose materials are accessible and useful for boosting creativity because they are not suggestive regarding their usage.
In the kindergarten group, through prepared activities, it was planned to boost progress in various areas of children's development. Interrelated items, whose progress is planned, are divergent thinking, creativity, skills of combining and upgrading materials in space, in all of three dimensions, coordination and precision in manipulating materials, cooperation among children and a positive attitude towards art.
Throughout two forenoons, in the district facility of the kindergarten Trešnjevka, children aged 4 to 5 participated in prepared activities. During the four activities, children created five mirror assemblages, six assemblages made of loose materials without using any binder, a suitcase assemblage and two magnetic assemblages.
The variety and abundance of materials are some of the factors that encouraged children to freely explore and experiment with combining materials, which resulted in very creative artistic solutions. The kindergarten group exuded a pleasant and creative atmosphere, children were interested in activities, very creative and willing to cooperate. Through these activities, progress has been made in various areas of children’s development, that is, the holistic development of children has been enabled. Therefore, it is very important to do similar activities in kindergarten groups because of the numerous positive effects on children's development.
Ključne riječi
kolaž
asamblaž
umjetnost „otpada“
neoblikovani materijali
razvojna područja
Ključne riječi (engleski)
collage
assemblage
junk art
loose parts
development areas
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:207316
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-26 08:00:15