Naslov Rastresiti materijali u vrtiću
Naslov (engleski) Loose Materials in Kindergarten
Autor Eva Švigir Stevanović
Mentor Ivana Golik (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Rastresiti materijali lako su pristupačni i jednostavni materijali za korištenje u vrtiću. Široko su primjenjivi i djeca se njima mogu koristiti svakodnevno, na različite načine. Materijale kao što su voda, pijesak, brašno, kukuruz i slično, lako su dostupni. Igre neoblikovanim materijalima kod djece potiču kreativnost te su djeca u igri s rastresitim materijalima gotovo uvijek uspješna što pozitivno utječe na njihovo samopouzdanje. Igra je odlična za razvijanje senzorne integracije, odnosno organiziranje podražaja u mozgu i njihova interpretaciju, jer potiče rad svih osjetila – svaki se materijal može vidjeti, namirisati, dodirnuti i stvara različiti zvuk, a oni jestivi se mogu i okusiti. Centar za igru pijeskom i vodom mora biti kvalitetno osmišljen, a prilikom odabira samih materijala moramo pripaziti na interes djece, njihovu dob i mogućnosti. Igra rastresitim materijalima se treba konstantno nadograđivati i biti zanimljiva i drugačija. Aktivnosti su nebrojene, a ključ uspješne aktivnosti neoblikovanim materijalima je točno određen cilj i ideja te kvalitetna organizacija. Igra u centru za igru pijeskom i vodom kod djece će potaknuti sve vrste igre, funkcionalnu, konstruktivnu, ali i simboličku. Zahtjeva međusobnu komunikaciju i suradnju pri čemu djeca razvijaju socijalne vještine. Neoblikovani materijali često se koriste i u radu s djecom s teškoćama u razvoju jer im ova vrsta igre pruža utjehu, opušta ih i omogućuje im da u igri budu uspješni. Istraživanje provedeno u ovom radu pokazat će koliko često odgojitelji koriste neoblikovane materijale u vrtiću, kakva su njihova iskustva s rastresitim materijalima u radu s djecom kao i prikazati glavne probleme vezane za rad s rastresitim materijalima.
Sažetak (engleski) Loose materials are easily affordable and simple materials to use in kindergarten. Children can use loose materials in many different ways, and everyday they create new play with them. Materials like water, sand, flour and similar are easily accessible. Loose parts play instigates creativity in children and children are almost always successful in this type of play which helps them feel confident. Loose parts play is great for development of sensory integration, or the organisation of sensors in the brain and their interpretation. It prompts all sensors – children can smell, look at, touch, or even hear every material they use, and those edible ones can be tasted. The loose materials center needs to be well organised, and while choosing materials teachers need to take care of the interests of children, their age, and needs. Loose materials play should always be different and more complex, so it is always fun and interesting. There is a lot of activities that can be conducted, and the key is organisation and precisely decided goal that wants to be achieved. Loose parts play can be of all kinds – functional, constructive, or symbolic. It demands communication and partnership between children which develops social skills. Loose parts, specifically sand and water play can be a great version of therapy for children with developmental disorders because it provides them comfort and relaxes them, while giving them play they can be successful. Research conducted for this paper will explain how much loose play teachers use while working with children, what is their experience with loose parts, and discover problems in using loose materials while in kindergarten.
Ključne riječi
rastresiti materijali
senzorne aktivnosti
neoblikovani materijali
Ključne riječi (engleski)
loose parts
loose materials
sensory play
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:981488
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-27 07:43:55