Naslov Uključenost roditelja u življenje djece u vrtiću
Naslov (engleski) Parental Involvment in Kids Preschool Education Process
Autor Petra Vugrinec
Mentor Andreja Brajša-Žganec (mentor)
Član povjerenstva Lana Jurčec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Šarić Drnas (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andreja Brajša-Žganec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Proces odgoja i obrazovanja djeteta od najranije dobi je iznimno zahtjevan i odgovoran posao, kako za roditelja tako i za odgojitelje, učitelje i druge stručne suradnike koji imaju utjecaja na djetetov odgoj. Ovaj diplomski rad kratak je pregled stručne literature o obiteljskim odnosima, roditeljskoj odgovornosti, uključenosti roditelja u življenje djece u vrtiću i ulozi vrtića u djetetovom odgoju i obrazovanju. Uključenost roditelja u življenje djece u vrtiću bitna je komponenta prilikom odgajanja dobrog, odgovornog, kreativnog, moralnog djeteta. U suradnji s odgojiteljima, vrtić nudi roditelju niz mogućnosti kako bi sudjelovao u vrtićkom životu i radu. Nudi mu se niz tradicionalnih i suvremenih oblika suradnji koje omogućuju stvaranje čvrstog partnerstva između roditelja i odgojitelja. Sustavna i postepena izgradnja kvalitetnih partnerskih odnosa obiteljske zajednice i odgojno obrazovne ustanove dugotrajan je proces u kojemu je najvažnija obostrana suradnja i profesionalno djelovanje odgojitelja. Aktivno uključivanje roditelja u život i rad ustanove odgojno – obrazovnog karaktera stvara roditelju osjećaj prihvaćenosti i priznanja njegovih sposobnosti te želje da zajedno s odgojiteljem oblikuje život svoga djeteta. U diplomskom radu također je prikazana važnost međusobne komunikacije i komunikacijskih kompetencija odgojitelja. Opisana su potrebna znanja i vještine koje su temelj dobre suradnje i kvalitetnog partnerskog odnosa. Međusobna suradnja i potpora često je obeshrabrena negativnim stavovima koje je uz trud i rad moguće promijeniti. Predzadnjim poglavljem obuhvaćeni su dobri i loši primjeri u praksi koji opisuju situacije partnerstva vrtića odnosno odgojitelja i roditelja. Naposljetku, iznesena su zaključna razmatranja o uključenosti roditelja u življenje djece u vrtiću.
Sažetak (engleski) The process of raising and educating a child from an early age is an extremely demanding and responsible job, both for the parent and for educators, teachers and other professional associates who have an impact on the child's upbringing. This thesis is a brief overview of the professional literature on family relationships, parental responsibility, parental involvement in the lives of children in kindergarten and the role of kindergarten in the upbringing of children. Parental involvement in the life of children in kindergarten is an important component in raising a good, responsible, creative, moral child. In collaboration with educators, the kindergarten offers the parent a range of opportunities to participate in kindergarten life and work. It offers a range of traditional and modern forms of collaboration that enables the creation of a strong partnership between parents and educators. Systematic and gradual building of quality partnerships between the family community and the educational institution is a long-term process in which the most important thing is mutual cooperation and professional action of educators. The active involvement of parents in the life and work of an educational institution creates for the parent a sense of acceptance and recognition of his abilities and the desire to shape the life of his child together with the educator. The thesis also presents the importance of educators' mutual communication and communication competencies. The necessary knowledge and skills that are the basis of good cooperation and quality partnership are described. Mutual cooperation and support is often discouraged by negative attitudes that can be changed with effort and work. The penultimate chapter covers positive and negative examples in practice that describe situations of partnership between kindergartens, that is, educators and parents. Finally, concluding remarks were made on the involvement of parents in the life of children in kindergarten.
Ključne riječi
modeli suradnje
odgojitelji
partnerstvo
roditeljska odgovornost
Ključne riječi (engleski)
cooperation models
educators
partnership
parental responsibility
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:504905
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-22 09:52:46