Naslov Dječje likovne aktivnosti u dobno mješovitim skupinama
Naslov (engleski) Children's art activities in mixed age groups
Autor Melani Varga
Mentor Kristina Horvat Blažinović (mentor)
Član povjerenstva Ivana Gagić Kičinbači (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Horvat Blažinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ovaj rad navodi i opisuje dobno mješovite skupine te karakteristike organiziranja i provođenja likovnih aktivnosti u istima. Katz i suradnici (1991) opisuju dobno mješovite skupine kao skupine u kojima su grupirana djeca među kojom postoji jedna godina razlike u dobi. Rad u takvim skupinama zahtjeva kvalitetnu educiranost i kompetentnost odgojitelja u poznavanju likovnog odgoja i likovnog jezika djece rane i predškolske dobi kako bi mogli osigurati i omogućiti jednake mogućnosti djeci različite dobi i podržati njihov cjelokupni razvoj unutar skupine.
U ovom radu prikazane su likovne aktivnosti provedene u dobno mješovitoj skupini koju polaze djeca od 3. do 7. godine života. U provedenim aktivnostima vidljivi su elementi i faze razvoja dječjeg likovnog izraza te specifičnosti provođenja likovnih aktivnosti u dobno mješovitim skupinama.
Nadalje, ovim su se radom nastojala ispitati mišljenja i iskustva odgojitelja u radu s djecom dobno mješovitih skupina. Cilj ovog istraživanja je utvrditi, prema mišljenju odgojitelj, razlike organiziranja i provođenja likovnih aktivnosti u dobno mješovitim skupinama u odnosu na homogene skupine te utvrditi razlike u ponašanju djece tijekom likovnih aktivnosti u dobno mješovitim skupinama u odnosu na homogene skupine. U istraživanje je uključeno dvanaest odgojitelja s područja Međimurske županije, a mjerni instrument koji je korišten jest anketni upitnik. Potvrđene su prva i treća hipoteza u kojima odgojitelji ističu ulogu planiranja aktivnosti u skladu s razvojnim potrebama u dobno mješovitim skupinama kao najrazličitiju u odnosu na homogene skupine te odgojitelji uočavaju razvijenija socijalna ponašanja (suradnja, prosocijalna ponašanja) kod djece u dobno mješovitim skupinama u odnosu na homogene skupine. Odbačena je druga hipoteza jer odgojitelji ne uočavaju značajnije razlike u odabiru teme, motiva, tehnike i motivacije u dobno mješovitim skupinama u odnosu na homogene skupine. Također, odgojitelji ne uočavaju značajnije razlike u organizaciji i provođenju likovnih aktivnosti u dobno mješovitim skupinama u odnosu na homogene skupine, no uočavaju razlike u ponašanju djece čime je glavna hipoteza djelomično potvrđena.
Sažetak (engleski) This paper states and describes age-mixed groups and the characteristics of organizing and conducting art activities in them. Katz et al. (1991) describe mixed-age groups as groups in which children with a one-year age difference are grouped together. Working with such groups requires high-quality education and competence of educators in the knowledge of art education and the art language of children of early and preschool age in order to be able to provide and enable equal opportunities for children of different ages and support their overall development within the group.
This paper presents art activities conducted in a mixed-age group attended by children from 3 to 7 years of age. The elements and stages of the development of children's artistic expression and the specifics of performing art activities in mixed age groups are visible in the activities carried out.
Furthermore, this work tried to examine the opinions and experiences of educators in working with children of mixed age groups. The goal of this research is to determine, according to the educator, the differences in organizing and conducting art activities in age-mixed groups compared to homogeneous groups, and to determine the differences in children's behavior during art activities in age-mixed groups compared to homogeneous groups. Twelve educators from Međimurje County were included in the research, and the measuring instrument used was a survey questionnaire. The first and third hypotheses were confirmed, in which educators emphasize the role of planning activities in accordance with developmental needs in age-mixed groups as the most different compared to homogeneous groups, and educators observe more developed social behaviors (cooperation, prosocial behaviors) in children in age-mixed groups compared to homogeneous groups. The second hypothesis was rejected because educators do not notice significant differences in the choice of topic, motive, technique and motivation in age-mixed groups compared to homogeneous groups. Also, educators do not notice significant differences in the organization and conduction of art activities in age-mixed groups compared to homogeneous groups, but they notice differences in children's behavior, which partially confirms the main hypothesis.
Ključne riječi
dobno mješovita skupina
djeca rane i predškolske dobi
likovna aktivnost
iskustvo odgojitelja
Ključne riječi (engleski)
mixed age group
children of early and preschool age
art activity
experience of educators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:066857
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-15 11:10:21