Naslov Uloga roditelja u konzumaciji digitalnih sadržaja djece predškolske dobi
Naslov (engleski) The role of parents in their preschoolers' digital consumption
Autor Iva Pokupec
Mentor Astrid Nox (mentor)
Član povjerenstva Mario Dumančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Gregurić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Astrid Nox (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U ovom radu razmatra se ključna uloga koju roditelji imaju u djetetovoj konzumaciji digitalnih sadržaja i posredovanju uporabi medija kod djece rane i predškolske dobi u suvremenom digitalnom dobu. Uz brzi napredak tehnologije i sve veću rasprostranjenost digitalnih medija, djeca su sve mlađa izložena digitalnim uređajima. Cilj je ovog rada razumjeti i pojasniti na koji način nagla digitalizacija utječe na obitelj, roditeljstvo i cjelokupni djetetov razvoj te strategije koje roditelji koriste u regulaciji djetetove konzumacije digitalnih sadržaja u novoj digitalnoj eri. Istraživanje literature i članaka koji kombiniraju podatke kvantitativne ankete s kvalitativnim intervjuima otkriva kako roditelji koriste različite metode poput: zajedničkog gledanja („co viewing“), restrikcija i provođenja jasnih pravila vezana uz vremensko ograničenje i medijski sadržaj, ili indirektnog izlaganja djeteta medijskom sadržaju („background television“) - svaka od kojih ima svoje implikacije na razvoj djeteta i njegove medijske pismenosti. Rezultati sugeriraju da iako su roditelji svjesni potencijalnih prednosti i rizika povezanih s dječjom uporabom digitalnih medija, često se bore s pronalaženjem ravnoteže između dopuštanja samostalnog istraživanja i osiguravanja sigurnosti na internetu. U radu se naglašava važnost razvijanja medijske pismenosti i podrške roditeljima u digitalnom dobu kako bi i roditelji i djeca mogli kritičkim razmišljanjem pristupiti analizi i konzumaciji medijskih sadržaja. Stoga, novi pristup odgoju u digitalno doba izrazito je potreban te zahtijeva aktivno roditeljsko posredovanje u korištenju medijskog sadržaja poput razgovora o sadržaju koji će zajedno s djetetom gledati, diskusija na temu koji su sadržaji prikladni za dijete, a koji nisu te zašto, kao i tumačenje sadržaja kojeg su zajedno odgledali i djetetovo razumijevanje istog. Sve navedene smjernice stručnjaci predlažu roditeljima i odgajateljima kako bi unaprijedili vlastito roditeljstvo u doba stalne medijske distrakcije.
Sažetak (engleski) This paper explores the critical role parents play in mediating their preschoolers’ digital consumption in the contemporary digital age. With the rapid advancement of technology and the increasing prevalence of digital media, children are being exposed to digital devices at an increasingly younger age. This study aims to understand and explain how sudden digitalization affects families, parenting and overall child development, in addition to what strategies parents employ to manage their children’s media consumption in this new digital era. Literature review and research of articles combining quantitative survey data and qualitative interviews reveal that parents use a variety of methods such as: joint viewing ("co viewing"), restrictions and implementation of clear rules related to time limits and media content, or indirect exposure of the child to media content ("background television") - each of which has its own implications for the development of the child and their media literacy. The results suggest that while parents are aware of the potential benefits and risks associated with children's use of digital media, they often struggle to strike a balance between allowing independent exploration and ensuring safety online. The paper emphasizes the importance of developing media literacy and supporting parents in the digital age so that both parents and children can approach the analysis and consumption of media content with critical thinking. Therefore, a new approach to education in the digital age is necessary and requires active parental mediation in the use of media content, such as a conversation about the content that will be watched together with the child, a discussion on the topic of which content is suitable for the child and which is not and why, as well as interpretation of the content they watched together and the child's understanding of it. All mentioned guidelines are suggested by experts to parents and educators in order to improve their own parenting in the age of constant media distraction.
Ključne riječi
konzumacija medija
digitalizacija
medijska pismenost
odgoj
Ključne riječi (engleski)
media consumption
digitalization
media literacy
parenting
co-viewing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:160610
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-24 07:20:41