Naslov Kamishibai kao likovna tehnika u dječjem vrtiću
Naslov (engleski) Kamishibai As An Art Technique In Kindergarten
Autor Lorena Galic
Mentor Ljubomir Levačić (mentor)
Mentor Andrija Večenaj (sumentor)
Član povjerenstva Kristina Horvat Blažinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ljubomir Levačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Večenaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Ovaj rad govori o japanskoj tehnici pripovijedanja koja nosi naziv Kamishibai i o tome kako se ona može koristiti kao likovna tehnika u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Također, govori o tome koja je razlika između pripovijedanja i Kamishibaija te kako djeca u ranoj dobi reagiraju na jedno, a kako na drugo. Znamo da se djeca u ranoj dobi izražavaju svojim likovnim kreacijama i crtežima, pa se u ovom radu govori i o likovnim tehnikama koje se najčešće koriste u vrtiću te kako bi se Kamishibai mogao provesti kao likovna aktivnost i samim time potaknuti djecu na drugačije stvaralaštvo. Spominju se i razvojne faze u likovnom izražavanju u ranoj i predškolskoj dobi djece te kako one utječu na rast i razvoj djeteta. Ovim radom objašnjena je povijest japanskog pripovijedanja, koje su bile preteče Kamishibaija te koje vrste postoje. Isto tako objašnjene su i njegove karakteristike poput butaja, ilustracija i priče te načina izvođenja pripovijedanja. Dalje, opisan je i prikazan u koracima postupak izrade butaja, to jest same pozornice za izvođenje, priča i ilustracija koje se koriste u ovom završnom radu kako bi pobliže objasnile smisao ove tehnike i što to predstavlja za djecu. Kamishibai bio je preteča stripa, a zatim današnje televizije. Ovim se radom želi potaknuti ponovno korištenje te tehnike pripovijedanja jer je puno bolja za rast i razvoj djece od današnje tehnologije. Na kraju rada nalazi se izvedba Kamishibai priče kao likovne tehnike u vrtiću, kao i dječji radovi te komentari na samu izvedbu pripovijedanja i aktivnosti provedene u skupini.
Sažetak (engleski) This work talks about the Japanese storytelling technique called “Kamishibai” and how it can be used as an art technique in early childhood education and care. It also tells the difference between storytelling and Kamishibai and how children at an early age react to one and how to the other. We know that children at an early age express themselves with their artistic creations and drawings, so this paper also discusses the art techniques most used in kindergarten and how Kamishibai could be carried out as an art activity and thus encourage children to create differently. Development phases in artistic expression at the early and preschool age of children are also mentioned, and how they affect the growth and development of the child himself. This paper also explains the history of the Japanese storytelling itself, which were forerunners and types of Kamishibai itself, and explains its characteristics such as “Butai”, illustrations and stories, as well as the way in which storytelling is performed. Furthermore, this paper describes and presents in steps the process of making “Butai”, that is, the stage itself for performance, stories and illustrations used in this final paper to elaborate on the meaning of this technique and what it represents for children. Kamishibai was the forerunner of today's television, and before that comic book, and this paper aims to encourage the reuse of this storytelling technique, which is much better for children's growth and development than today's technology. At the end of the paper is the performance of Kamishibai story as an art technique in kindergarten, children's works and comments on the very performance of storytelling and activities carried out in the group.
Ključne riječi
Kamishibai
butaj
likovne tehnike
dijete predškolske dobi
kreativnost
Ključne riječi (engleski)
Kamishibai
Butai
art techniques
preschool child
creativity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:771239
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-12 07:15:29