Naslov Kineziološka igra u predškolskoj dobi
Naslov (engleski) Kinesiological Game in Pre-school Age
Autor Lucijana Matijašević
Mentor Srna Jenko Miholić (mentor)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Srna Jenko Miholić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka rekreacija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Cilj ovog završnog rada bio je dati uvid u važnost i značenje kineziološke igre u životu predškolske djece. Igra je temeljna aktivnost svakog djeteta. Ona je najstariji oblik tjelesne i zdravstvene kulture, spontana i slobodno izabrana aktivnost čovjeka. Kognitivnim i fizičkim sposobnostima igra potiče dijete na razmišljanje, percepciju, pamćenje, analizu, maštu, te razvija upornost, volju, odlučnost, strpljenje itd. Zato rad opisuje sve blagodati igre, pri čemu je dan uvid u utjecaj igre na rast i razvoj. Vidljivo je kako igra doprinosi djetetovu razvoju u svim područjima. Opisana je klasifikacija igre s obzirom na spoznajnu razinu i njezin razvoj. Također, opisana je uloga odgojitelja u cijelom procesu jer raznolike situacije omogućuju da igrom korigira negativne osobine djeteta, da ih usmjerava u pozitivnom smjeru, ali i da utječe na razvoj smjelosti, odlučnosti, samoinicijative, kooperativnosti i općenito razine samostalnosti. Uloga odgojitelja, kao i roditelja, je i da pravovremenim učenjem djece fizičkoj aktivnosti, osim poboljšanja razvoja motoričkih gibanja i sposobnosti djece, pokušava usaditi odgovornost i navike za zdrav život djece u budućnosti. Među brojnim tjelesnim aktivnostima izuzetno značenje ima kineziološka igra koju treba poticati kako bi dijete razvilo ranije spomenute sposobnosti, a unutar samog rada dani su i primjeri igre te shematski prikazi. Također, opisana je i podjela kineziološke igre s obzirom na kronološku dob i njihovo pojavljivanje u predškolskom uzrastu. Kineziološke igre su igre u kojima prevladava pokret. One zauzimaju u razvoju djece predškolske dobi posebno značajno mjesto zbog pozitivnog utjecaja na veliki broj morfoloških i funkcionalnih obilježja djeteta.
Sažetak (engleski) The purpose of this final work was to give insight into the importance and significance of kinesiological games in the life of preschool children. The game is the core activity of every child. It is the oldest form of physical and health culture, spontaneous and freely chosen human activity. The game encourages child to think, it develops their perception, memory, way to analyse,their imagination, and perseverance, will, determination, patience, etc. Therefore, my final essay describes all the benefits of the game, giving us the insight into the impact of the game and how it affects on the growth and development of the child. It is visible how the game, way how children incoporate play into their daily routine contributes to child`s development in all areas. The game classification is described with regard to the cognitive level and its development. Also, I have focused and described the main roles of the educators in the whole process, because the various situations allow the game to correct the negative characteristics of the child, to direct them in a positive direction, but also to influence the development of boldness, determination, self-initiative, cooperative and general level of independence. The role of educators as well as parents is that timely teaching of children's physical activity, apart from improving the development of motor movements and the ability of children, tries to build responsibility and makes some basic foundation for a healthy life of children in the future. Among the many physical activities, a kinesiologic game has the biggest importance, thanks to them the child develops the earlier mentioned abilities. This is extremely important, and examples of the game and schematic views are given within the work itself. Also, a description of the kinesiological game has been described with regard to the chronological age and their appearance in the preschool age. Kinesiological games are games where the movement prevails. They take a significant place in the development of pre-school children due to the positive impact on a large number of morphological and functional characteristics of the child.
Ključne riječi
djetetov razvoj
igra
kineziološke igre
odgojitelj.
Ključne riječi (engleski)
child development
educators
game
kinesiological games.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:704567
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-23 11:35:02