Naslov Analiza i komunikacija s likovnim djelom u nastavi likovne kulture
Autor Mihaela Krivak
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić Šimrak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA UMJETNOSTI
Sažetak U ovom radu objašnjeno je koje su predispozicije čovjeka, konkretnije djeteta, potrebne da bi se moglo promatrati likovno-umjetničko djelo. O čovjekovom poznavanju vizualnog i likovnog jezika ovisi to kako gledamo svijet oko sebe i na koji način se to što vidimo doživljava. Kroz cjelokupan rad se proteže važna napomena da se ne može promatrati i doživljavati svijet ako se ne poznaje ono što se promatra. To se najviše može primijetiti u promatranju likovnih djela, koja se ne mogu razumjeti ukoliko se ne poznaju barem osnove likovnog jezika te njihov značaj. Iako ponekad potpuno nesvjesno, čovjek je u doticaju s raznim oblicima likovnih poruka i nesvjesno ostvaruje komunikaciju s istima. Većinom djeca tek u školi spoznaju važnost onoga što promatraju i to samo ako imaju učitelja ili učiteljicu koji na to skreću pozornost. U nastavi likovne kulture uloga učitelja je izrazito važna, on je posrednik između likovno-umjetničkog djela i djeteta. Načini na koje učitelji upoznaju djecu s likovno-umjetničkim djelom razlikuju se od učitelja do učitelja. Da bi se dobio uvid u to provode li učitelji na satu likovne kulture analizu likovno-umjetničkog djela s učenicima i na koji način provedeno je istraživanje na temu „Analiza i komunikacija s likovnim djelom u nastavi likovne kulture“. Rad je podijeljen na teorijski i istraživački dio. Cilj istraživanja u radu je bio utvrditi koliko se često na satu likovne kulture provodi analiza likovno-umjetničkog djela te su se ispitivali postupci koje koriste učitelji razredne nastave u provođenju analize likovnog djela. Istraživanjem smo željeli ispitati i stavove učitelja prema likovnoj kulturi te njihov osjećaj kompetentnosti za provođenje nastave likovne kulture. Istraživanje je provedeno na uzorku od 116 učitelja razredne nastave u Republici Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da na neke postupke kojima se služe učitelji u nastavi likovne kulture utječe njihovo radno iskustvo. Isto tako, utvrdilo se da se neovisno o dobi učitelji smatraju jednako kompetentnima za provođenje nastave likovne kulture.
Sažetak (engleski) In this paper it is explained what predispositions of a human, more specifically a child, are needed to be able to observe artwork. How we see and experience the world around us depends on our knowledge of the visual language and artistic expression. Throughout the entire paper extends the important note that we can not observe and experience the world if we does not understand what is being observed. This can be most noticeable in the observation of artworks, which can not be understood unless we know at least the basics of the visual language and its significance. Although sometimes unconsciously, we have an everyday touch with various forms of visual art and unconsciously realizes communication with the same. Most children are encountered with artwork for the first time at school. They know the importance of what they are observing only if they have a teacher who is attracting attention to that. In art classes the teacher's role is extremely important, he is a mediator between the artistic work and a child. For this purpose, a research was carried out on "Analysis and Communication with Visual Arts in Art Education". The work is divided into the theoretical and the research part. The aim of the research was to determine how often teachers conduct an analysis of the artwork and examine the methods used by the class teachers to carry out the analysis of the artwork. Another goal of the research was to examine the attitudes of teachers towards visual arts and thseir sense of competence for performing the teaching of visual arts. The survey was conducted on a sample of 116 teachers in the Republic of Croatia. It has come to the conclusion that their work experience influence on some of the methods used, but as far as competence is concerned, teachers, those younger and older, are equally competent to carry out the teaching of visual arts.
Ključne riječi
vizualni jezik
opažaj
analiza djela
likovni odgoj i obrazovanje
komunikacija
umjetničko djelo
Ključne riječi (engleski)
visual language
observation
analysis of artworks
visual education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:387804
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-23 14:35:26