Naslov Važnost glazbe kod djece s posebnim potrebama
Autor Ana Sabo
Mentor Jelena Blašković (mentor)
Član povjerenstva Jelena Blašković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lana Jurčec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lorger (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra umjetničkog područja) Zagreb
Datum i država obrane 2019-03-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Glazba ima veliki utjecaj na čovjeka i sastavni je dio života, a posebice pomaže u radu s učenicima s posebnim potrebama. Rad s instrumentima, različite vrste improvizacija, slušanje glazbe aktivno i pasivno, pjevanje, pokret su sadržaji glazboterapije. Znanstvena istraživanja pokazala su kako glazba utječe na povećanje kognitivnih sposobnosti, na psihomotoriku, socijalni i emocionalni razvoj djeteta. Djeci s posebnim potrebama želi se pomoći glazboterapijom, a glazba pri tom treba poslužiti za opuštanje, poboljšanje motoričke koordinacije, poticanje samopouzdanja i samopoštovanja, poboljšanje govora, komunikacije, socijalizacije. Burić Sarapa i Katušić (2012) definiraju glazboterapiju kao disciplinu koja koristi jezik zvukova i glazbe u odnosu klijenta i terapeuta kao sredstvo unutar sistematičnog procesa intervencije s preventivnim, rehabilitacijskim i terapijskim ciljevima. Postoji takozvani receptivni i aktivni pristup u glazboterapiji. Pri aktivnom pristupu, osim Orffove metode i kreativne glazboterapije, postoji još niz različitih metoda. Također je tako i s receptivnim pristupom, ali su opisane Bonny metoda i Musica Medica. Tim metodama je posvećena pažnja jer se čini da su jednako primjenjive svoj djeci s posebnim potrebama. Art terapijom se podrazumijeva neverbalno izražavanje misli i osjećaja, a temelji se na ideji da se različitim medijima iz različitih umjetnosti kroz kreativni proces djeluje na kvalitetu života. Ona brine o mentalnom zdravlju čovjeka i koristi se kreativnim procesom umjetničkog stvaranja s ciljem unapređenja fizičkog, mentalnog i emocionalnog stanja svih dobi.
Sažetak (engleski) Music has great influence on people and some consider it to be a whole aspect of life. It is especially valuable in working with children with special needs. Playing instruments, various improvisation exercises, listening to music both actively and passively, singing and dancing are all parts of music therapy. Research has shown that music enhances cognitive abilities, improves psychomotorics and boosts a child's social and emotional development. Using music therapy to help children with special needs means utilizing music as a source of relaxation and reassurance, using it to raise self-esteem and help improve speech, and general communication and socialization skills. Burić Sarapa and Katušić define music therapy as a discipline which uses the language of music in a client-therapist relationship as a means within a sistematic process of intervention with preventive, rehabilitative and therapeutic aims. In music therapy, there are the so called receptive and active approaches. When speaking about the active approach, there are several different methods such as the Orff method and creative music therapy. The receptive approach also offers numerous methods, but the most prominent ones are the Bonny method and Musica Medica. Those are the most notable ones because they seem to be the most applicable to all children with special needs. Art therapy means the non verbal expressing of thoughts and emotions, and is based on the idea that different art forms can affect the quality of life. Art therapy takes care of one's mental health and uses the creative procces with the aim of elevating the physical, mental and emotional state in every age group.
Ključne riječi
art terapija
Bonny metoda
djeca s posebnim potrebama
glazba
glazboterapija
kreativna metoda
Musica Medica
Orffov instrumentarij
Ključne riječi (engleski)
Art therapy
Bonny method
children with special needs
creative method
music
music therapy
Musica Medica
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:512938
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-02 07:56:27