Naslov | Osobine maloljetnih žrtava seksualnog zlostavljana |
Naslov (engleski) | Characteristics of child vicitims of sexual abuse |
Autor | Antonija Zorić |
Mentor | Dražen Kovačević (mentor) |
Član povjerenstva | Tajana Ljubin Golub (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Andreja Brajša-Žganec (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Dražen Kovačević (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za psihologiju) Zagreb |
Datum i država obrane | 2020-01-28, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija |
Sažetak | Seksualno zlostavljanje djeteta podrazumijeva uključivanje djeteta u radnje seksualnog sadržaja koje ono u potpunosti ne razumije i za koje ne može dati informirani pristanak ili pak za njega nije razvojno spremno. Seksualno zlostavljanje ugrožava djetetov fizički i psihički razvoj. Najčešće manifestacije seksualno zlostavljanog djeteta vidimo u ponašanju sa seksualnom preokupacijom, slabijoj socijalnoj uključenosti, simptomima PTSP-a, impulzivnim reakcijama te smanjenju kognitivne efikasnosti.
Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi razlikuju li se djeca koja su doživjela bludne radnje od djece koja su doživjela spolni odnošaj u osobinama ličnosti (dominacije, agresivnosti, ekstraverzije i ambicioznosti) i po inteligenciji.
U istraživanju je sudjelovalo sveukupno 50 ispitanika, od čega je bilo 43 djevojčica i 7 dječaka. Uzorak je obuhvaćao 31 djelo bludnih radnji i 19 djela spolnog odnošaja. Najviše spolne zlostave (bludne radnje i spolni odnošaj) odvijalo se u domu žrtve i/ili počinitelja, zatim u prijevnoznim sredstvima te potonje u školama.
Prosječno trajanje seksualne zlostave, na cijelom uzorku, bilo je sedam mjeseci, dok je prosječno vrijeme od prve zlostave do trenutka ispitivanja od strane vještaka bilo dvadeset i četiri mjeseca.
Podaci su prikupljeni iz dokumentacije sudskog vještaka za psihologiju. Ispitanici su bili podijeljeni u skupine s obzirom vrstu seksualnog zlostavljanja kojem su bili izloženi (spolni odnošaj/bludne radnje).
Djeca koja su proživjela prisilni spolni odnošaj iskazivala su istu razinu agresivnosti od djece koja su doživjela bludne radnje. Također, između ove dvije grupe nema razlike u osobinama ličnosti ambicioznosti, ekstraverzije i dominacije. Nije pronađena niti razlika u intelektualnoj efikasnosti djece koja su doživjela bludne radnje u odnosu na onu koja su imala prisilni spolni odnošaj. |
Sažetak (engleski) | Sexual abuse of a child involves engaging a child in acts of sexual content that he or she does not fully understand and for which he or she cannot give informed consent or is not developmentally ready for it. Sexual abuse threatens a child's physical and mental development. The most common manifestations of a sexually abused child are behaviors with sexual preoccupation, poorer social inclusion, PTSD symptoms, impulsive reactions and decreased cognitive performance.
The aim of this study was to determine whether children who experienced fornication differed from children who experienced sexual intercourse in personality traits (domination, aggression, extraversion, and ambition) and in intelligence.
The study involved 50 subjects, out of whom 43 girls and 7 boys.
The sample included 31 acts of fornication and 19 acts of sexual intercourse. Most sexual abuse (fornication and sexual intercourse) took place in the home of the victim and/ or home of the perpetrator, and subsequently in vehicles and schools.
The average duration of sexual abuse in the whole sample was seven months, while the average time from first abuse to the time of forensic evaluation was twenty-four months.
Data were collected from the documentation of a forensic expert in psychology. The respondents were divided into groups according to the type of sexual abuse they were exposed to (sexual intercourse / fornication).
Children experiencing forced sexual intercourse displayed the same level of aggression as children experiencing fornication.
There was also no difference between two groups in ambition, extraversion and domination. Also, no difference was found in the intellectual efficacy of children who were fornicated compared to those who had forced sexual intercourse |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:224:025054 |
Studijski program | Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra psihologije (mag. psych.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2020-03-12 13:51:39 |