Naslov Istraživanje primjene balanced scorecard koncepta u hotelijerstvu u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Research of the Implementation of Balanced Scorecard Concept in Hotel Industry in the Republic of Croatia
Autor Anamarija Marlais
Mentor Ivona Vrdoljak Raguž (mentor)
Član povjerenstva Iris Lončar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zorica Krželj Čolović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2021-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Ovaj diplomski rad koncipiran je detaljnim opisom metode Balanced Scorecard-a, koja se koristi svakodnevno, kako u poduzećima tako i u organizacijama koje se trude napredovati i proširiti krug partnera kako bi mogli pridobiti što je moguće više kupaca. U današnje vrijeme situacija između i u poduzećima postaje sve složenija, a glavni uzrok tomu je porast globalizacije i stupnja konkurentnosti, ujedno i napredak postojeće i stvaranje nove tehnologije, ali i sama pojava visokih zahtjeva kupaca koja rezultira stvaranjem novih uvjeta poslovanja, a na kraju postavlja se zadatak menadžerima koji kroz razne tehnike i metode usavršavaju i uspješno izvršavaju upravljanje poduzećem. Balanced Scorecard metoda predstavlja uravnotežen sustav mjerenja rezultata, kojeg su početkom 90-tih godina razvili Robert Kaplan i David Norton sa Harward Business Scholl. Oni su 1990. godine u suradnji s desetak poduzeća proveli istraživanje novih metoda mjerenja performansi. To je široko primjenjivani okvir strateškog upravljanja poslovnim uspjehom određenog sustava u profitnom ili neprofitnom sektoru. Nastao je na spoznaji da nije dostatan klasični pristup mjerenju u kojem se naglasak daje samo na financijski izražene rezultate, koji se nadopunjavaju sa naturalnim i kvalitativnim informacijama. Putem Balanced Scorecard-a, menadžerima se pruža mogućnost uočavanja nedostataka, ali i nepravilnosti u provođenju svih zadaća poduzeća. Danas se metoda BSC primjenjuje u raznim poduzećima jer za ključnu uspješnost poslovanja poduzeća ne koriste se samo financijski, nego i drugi čimbenici i upravo je to razlog primjene u razvijenim i nerazvijenim poduzećima. Prilikom istraživanja primjene BSC koncepta u hotelijerstvu u Republici Hrvatskoj, imamo priliku vidjeti stvarno stanje primjene, ali i načine njihova poslovnog uspjeha koji proizlazi upravo iz koncepta Balanced Scorecard-a.
Sažetak (engleski) This thesis is designed with a detailed description of the Balanced Scorecard method, which is used every day, both in companies and in organizations that strive to advance and expand the circle of partners in order to gain as many customers as possible. Nowadays, the situation between and in companies is becoming more complex, and the main reason for this is the growth of globalization and the degree of competitiveness, both the advancement of existing and the creation of new technology, but also the emergence of high customer requirements. task to managers who through various techniques and methods improve and successfully perform company management. The Balanced Scorecard method is a balanced scorecard, developed in the early 1990s by Robert Kaplan and David Norton of Harward Business Scholl. In 1990, in collaboration with a dozen companies, they conducted research on new methods of measuring performance. It is a widely applied framework for the strategic management of the business success of a particular system in the for-profit or non-profit sector. It was based on the realization that the classical approach to measurement is not sufficient, in which the emphasis is only on financially expressed results, which are supplemented with natural and qualitative information. Through the Balanced Scorecard, managers are given the opportunity to notice shortcomings, but also irregularities in the implementation of all tasks of the company. Today, the BSC method is applied in various companies because not only financial but also other factors are used for the key business success of the company, and this is the reason for its application in developed and underdeveloped companies. When researching the application of the BSC concept in the hotel industry in the Republic of Croatia, we have the opportunity to see the real state of application, but also the ways of their business success that arises precisely from the concept of Balanced Scorecard
Ključne riječi
Balanced Scorecard
hotelijerstvo
Republika Hrvatska
Ključne riječi (engleski)
Balanced Scorecard
hotel industry
Republic of Croatia
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:667074
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4281
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-18 08:42:23