Naslov Važnost menadžmenta u restoraterstvu
Naslov (engleski) Importance of Leadership in Restaurant Management
Autor Karla Zovko
Mentor Ana Bitanga (mentor)
Član povjerenstva Ivana Pavlić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mirna Sentić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2023-09-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Ugostiteljstvo predstavlja gospodarsku djelatnost koja se bavi pripremom i prodajom hrane i pića, pružanjem usluga smještaja te zabave i rekreacije u specijaliziranim objektima. To je uslužna gospodarska djelatnost koja predstavlja jednu od temeljnih komponenti sustava turizma i osnovu za njegov razvoj. Ono je glavna poveznica u sustavu turizma i važna djelatnost koja generira značajan dio prihoda od turizma i osigurava brojne mogućnosti zapošljavanja. Restoraterstvo čini djelatnost vezanu za pripremu hrane, pića, napitaka i njihovog posluživanja korisnicima. Pojavljuje se kao djelatnost u okviru hotelijerstva ili kao samostalna djelatnost. U oba slučaja zadatak i cilj djelatnosti je istovjetan. Prva i osnovna funkcija i zadaća ugostiteljske djelatnosti je osigurati gostima pružanje usluga. Menadžment je proces oblikovanja i održavanja okruženja u kojem pojedinci, radeći zajedno u skupinama, efikasno ostvaruju odabrane ciljeve. Kadroviranje predstavlja skup aktivnosti manadžmenta koje su usmjerene na privlačenje, razvoj i održavanje efektivnih kadrova u poduzeću. Kadrovi, odnosno ljudski resursi s vremenom postaju središnji faktor uspjeha poslovanja poduzeća. Menadžer je osoba koja vodi restoran, a obično je to i sam vlasnik.
Sažetak (engleski) Hospitality industry encompasses preparation of food and beverages services, lodging, event and entertainment services, recreation and specialised events. It is one of the most fundamental parts of tourism and the basis for its development. Due to this fact, hospitality industry generates a significant part of the income and provides numerous employment opportunities. Restaurant management is a part of the hospitality industry related to preparation of food and beverages. It can be institutional or individual, part of hostel or free standing. Regardless of the type of the set up and location the goal is the same, to provide not just the food and beverages but the dining experience.
The main goal in the hospitality industry is service, providing the experience to our customers, not just the product. Management is a fundamental part of successful service, establishing and maintaining an environment in which individuals by working together can come forward with their best self and reach a common goal. Human resources, employment process, makes a crucial part of the management focused on attracting right people, development and training as well as maintaining efficiency. Human resources, therefore, play the key factor in managing a successful business. Manager is the leader (one leading the whole team toward the common goal), person in charge, usually the owner himself.
Ključne riječi
ugostiteljstvo
restoraterstvo
menadžment
kvaliteta usluge
Ključne riječi (engleski)
hospitality
restaurateurs
management
service quality
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:474279
Studijski program Naziv: Hotelijerstvo, restoraterstvo i gastronomija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) hotelijerstva, restoraterstva i gastronomije (bacc. oec)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-15 10:47:44