Naslov Problemi i prepreke u poslovanju na međunarodnom tržištu na primjeru poduzeća Media-soft
Naslov (engleski) Problems and obstacles in business on the international market in the case of company Media-soft
Autor Petra Šafarić
Mentor Petar Kurečić (mentor)
Član povjerenstva Goran Kozina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Hunjet (član povjerenstva)
Član povjerenstva Petar Kurečić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2016-03-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Međunarodna ekonomija
Sažetak Prikazano je međunarodno poslovanje poduzeća Media-soft na međunarodnim tržištima
i problemi na koje nailazi prilikom poslovanja. Poduzeće se bavi informatičkim inženjeringom
i proizvodi CRM za farmaceutsku industriju. Analizirane su četiri zemlje
(Rusija, Francuska, Slovenija i Meksiko) kroz SWOT analizu kako bi se prikazale unutarnje
snage i slabosti zemalja te vanjske prilike i prijetnje koje utječu na promjene u
zemljama. Druga analiza je PEST analiza kojom su analizirani politički, ekonomski, socijalni
i tehnološki faktori koji su značajni za navedene zemlje. Isto tako opisana je pozicija
promatranog poduzeća na tržištima analiziranih zemalja.
Rusko tržište iznimno je privlačno tržište zbog velikog broja farmaceutskih kompanija,
no zaključuje se da vlada ima preveliki utjecaj na funcioniranje tržišta te to ima nepovoljan
utjecaj na strane investicije i mogućnost tržišnog natjecanja u Rusiji. Glavni od problema
zbog kojeg kompanijama u Rusiji nije primarno poslovanje s inozemstvom je devalvacija
koja se javlja zbog konverzije rublja u eure čime proizvodi stranih poduzeća
postaju skupi.
Slovenija je zbog gospodarskog rasta i prostora za nova ulaganja, vrlo pogodna zemlja
za investicije. Slovensko-hrvatski odnosi su loši što indirektno utječe na stavove pojedinaca
u poduzećima i samim time i na odnose u poslovanju. Navedeni problem uvelike
spriječava nova partnerstva i otežava poslovanje s postoječim klijentima. Neslaganje
između vlada vrlo je teško kontrolirati jer ni jedna strana ne želi popustiti, a u gospodarstvu
i drugim granam nastaju štete. Farmaceutska industrija u Francuskoj je jako
razvijena i mnogo se ulaže u razvoj i istraživanja. Svakako je to jedna od prilika za
ulazak poduzeća na francusko tržište. Međutim, francusko tržište je dosta zatvoreno u
smislu da francuske kompanije daju prvenstvo partnerstvu s izričito francuskim kompanijama.
Iz navedenog razloga u Francuskoj se posluje s kompanijama kojima Francuska
nije matična zemlja.
Meksičko tržište za poduzeće Media-soft iznimno je privlačno zbog blizine SAD-a i
mogućnosti prodora na američko tržište. Na meksičkom tržištu, Media-soft djeluje preko
posrednika što se pokazalo najboljom opcijom zbog niskih troškova. Rizik koji se javlja
na meksičkom tržištu je valutni rizik zbog cijene američkog dolara prema euru. Zaključuje
se da je poslovanje na međunarodnom tržištu i izlazak na međunarodno tržište
vrlo složeni proces za poduzeće. Problemi i prepreke javljaju se na svakom tržištu,
samo u različitim oblicima. Svako poslovanje nosi svoj rizik pa tako i poslovanje na
međunarodnom tržitštu gdje je vrlo važno poznavati pravila, običaje, zakone i norme
zemlje s kojom se posluje. Razlog važnosti poznavanja je da bi se što više smanjila
mogućnost nastajanja problema. Rizik često nosi sa sobom i određene štete koje nastaju
kao produkt slabog informiranja.
Sažetak (engleski) Shown is an international business company Media-Soft in the international markets
and the problems encountered during the operation. The company is specialised in
computer programming and CRM products for the pharmaceutical industry. It was analysed
four countries (Russia, France, Slovenia and Mexico) through a SWOT analysis
to display the internal strengths and weaknesses of countries and external opportunities
and threats that affect the changes in the countries. Another analysis of the PEST
analysis, which analyses the political, economic, social and technological factors that
are important for these countries. Also described is the position of the analysed companies
in the markets of the countries analysed.
The Russian market is extremely attractive market due to the large number of pharmaceutical
companies, but concludes that the government has too much influence on the
functioning of the market and this has an adverse effect on foreign investment and the
possibility of competition in Russia. The main problems for which companies in Russia
is not the primary business abroad devaluation that occurs due to the conversion machine
in the euro, which produces foreign companies are becoming expensive.
Slovenia is due to economic growth and space for new investments, a very suitable
country for investment. Slovenian-Croatian relations are bad or indirectly affects the attitudes
of individuals in enterprises and thus the related business. This problem largely
prevents new partnerships and hinders business with existing customers. The disagreement
between the government very difficult to control because neither side wants
to give in, and in the economy and other branches occurring damage. The pharmaceutical
industry in France is very developed, and a lot is invested in research and development.
Certainly this is one of the companies an opportunity to enter the French market.
However, the French market is quite closed to the effect that French companies
give priority to partnerships with French companies specifically. For this reason, France
is doing business with companies which France is not a country of origin.
The Mexican market for the company Media-Soft is extremely attractive because of the
proximity of the United States and the possibility of penetrating the US market. In the
Mexican market, Media-Soft works through intermediaries which proved to be the best
option because of the low cost. The risk that arises in the Mexican market is currency
risk because of the price of the US dollar against the euro. The conclusion is that the
business in the international market and enter international market very complex
process for company. The problems and obstacles arise in each market, just in different
forms. Every business carries its own risk including the business to international market
where it is very important to know the rules, customs, laws and norms of the country
with which it does business. The reason for the importance of knowledge is to reduce
as much as possible the risk of problems. The risk often carries with it a certain damages
that occur as a product of poor information.
Ključne riječi
problemi
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:224289
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-30 15:50:54