Naslov Komunikacija NPC u video igrama
Naslov (engleski) Communication of NPC in video games
Autor Kristina Pavlić
Mentor Vjekoslav Afrić (mentor)
Član povjerenstva Nikša Sviličić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vjekoslav Afrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Globočnik Žunac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za odnose s javnostima) Koprivnica
Datum i država obrane 2021-03-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Rad prikazuje razvoj komunikacije virtualnih likova u videoigrama poznatijima kao NPC (non-player character). Rad prati povijest nastanka izuma (npr. Enigme) koji su omogućili komunikaciju između čovjeka i stroja. Zahvaljujući razvoju tehnologije i kodovima (objektno-orijentiranih programskih jezika baziranih na umjetnoj inteligenciji – AI), nastali su živi likovi u videoigrama, koji imaju svoju povijest i pamte odluke igrača. NPC je razvio svijest, no razlika je u tome što je NPC napravljen od kodova, što znači da je unaprijed određeno što će napraviti ili reći. U realnom svijetu situacija je drugačija: jedna greška pojedinca može stajati života, prijateljstva, ljubavi... Tehnologija je toliko napredovala da je osmišljen program pod nazivom Eliza, s kojim pojedinac može komunicirati kao što to može s drugim živim bićem. U radu se najprije govori o povijesti nastanka stroja koji je dešifrirao poruke, a potom o nastanku modernog stroja, odnosno NPC-a, njegovom stvaranju, razvijanju i mogućnostima pamćenja igračevih odluka. Obrađuje se istraživanje o tome kako će većina igrača odabrati pozitivnu stranu jer zlo nije uvijek privlačno. Zaključno, u radu se izlaže osvrt na značaj naracije i komunikacije NPC-a u videoigrama.
Sažetak (engleski) The thesis shows the development of communication between fictional characters in video games, also known as NPC – non player character. It follows the history of creation of machines (Enigma), which made the communication between a man and a machine possible. Thanks to the development of technology and codes (object-oriented programming languages based on artificial intelligence – AI), the characters in video games came to life; they have a history and can also memorize your decisions. NPC has developed consciousness, but the difference is that NPC is made out of codes and in it, it is determined in advance what it is about to say or do. In real world, it is not exactly so – one mistake can cost us life, friendship and love. Technology has come such a long way that a program named Eliza was founded. You can communicate with it just as you can with another living being. The thesis starts with a history of creation of a machine, which deciphered messages, invention of the modern machine (NPC), its creation and development, the possibility of memorizing the player's decisions; it states that evil is not always appealing and that a large number of players will choose a positive side. Also, it shows the significance of narration and communication.
Ključne riječi
NPC
videoigra
komunikacija
AI
naracija
program
konzole
stroj
Ključne riječi (engleski)
NPC
video game
communication
AI
narration
program
console
machine
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:477990
Studijski program Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-06-25 13:24:38