Naslov Mediji i cijepljenje protiv bolesti COVID-19
Naslov (engleski) Media and vaccination against the coronavirus disease (COVID-19)
Autor Lidija Risek
Mentor Tomislav Meštrović (mentor)
Član povjerenstva Marijana Neuberg (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Meštrović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Gordana Blagojević Zagorac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za sestrinstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2021-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Infektologija
Sažetak Infekcija COVID-19 bolešću postala je ozbiljno javnozdravstveno pitanje u cijelom svijetu. Stoga je od najveće važnosti spriječiti daljnje širenje pandemije u javnim i zdravstvenim ustanovama. Društveno distanciranje koje su provodile razne vlade potaknulo je mnoge korisnike interneta da koriste društvene i tradicionalne medije za komunikaciju i izražavanje vlastitih zabrinutosti, mišljenja, uvjerenja i osjećaja u odnosu na ovu novu stvarnost. Potaknuto navedenim, provedena je analiza sadržaja tri medijska portala (Index.hr, Jutarnji. list, Večernji.hr) te analiza komentara na objavljene članke u smislu socijalnog slušanja putem društvene mreže Facebook.
Svrha ovog istraživanja je analizom sadržaja uvidjeti na koji način mediji izvještavaju o cjepivu za COVID-19 i utječu na društvo kao sredstvo širenja panike i straha ili pak informiranja i stvaranja pozitivnog stava prema cjepivu među populacijom u razdoblju od njegovog odobrenja i pojave u Hrvatskoj od 01. prosinca 2020.godine do 01. rujna 2021.godine. Prilikom istraživanja kreirane su matrice za kodiranje te je izvršeno kodiranje putem tri identifikacijske kategorije i šest analitičkih kategorija.
Rezultati su pokazali kako se u provom dijelu promatranog razdoblja najviše govorilo o nuspojavama cjepiva koje su se primjenjivale u Hrvatskoj (71%), dok u drugom dijelu promatranog razdoblja novinari stavljaju naglasak na dobrobiti cjepiva (73%) i edukaciju (70%) građana o istom, dok su nuspojave zauzele treće mjesto što se tiče sadržaja u analiziranim člancima (62%).
Pomoću dvije pomoćne hipoteze polazna hipoteza Mediji svojim objavama ne daju vjerodostojne informacije temeljem kojih bi građani razvili jasan i jednoznačan stav prema trenutnoj situaciji i cjepivu protiv COVID – 19 je odbačena. Rezultatima analize sadržaja se moglo uvidjeti kako većina članaka sadrži primjerene znanstvene izvore, s ciljem edukacije građana o pandemiji i cjepivu protiv COVID-19. Unatoč tome, vjerodostojnosti zasigurno nisu doprinijeli senzacionalistički usmjereni naslovi.
Ovim istraživanjem je dokazano kako novinari svojim člancima i načinom na koji ih objavljuju utječu na krajnju percepciju javnosti o određenoj temi, u ovom slučaju o cjepivu za COVID – 19.
Sažetak (engleski) COVID-19 infection has become a serious public health issue worldwide. It is therefore of the utmost importance to prevent the further spread of the pandemic in public and health facilities. Social distancing by various governments has prompted many Internet users to use social and traditional media to communicate and express their own concerns, opinions, beliefs, and feelings about this new reality. Encouraged by the above, an analysis of the content of three media portals (Index.hr, Jutarnji. List, Večernji.hr) and an analysis of comments on published articles in terms of social listening via social networks Facebook was conducted.
The purpose of this research is to analyze the content of the content in which the media report on the whole for COVID-19 and influence society as a means of spreading panic and fear or informing and creating a positive attitude towards the vaccine among the population in the period since its approval and appearance in Croatia since 01. December 2020 to September 1, 2021. During the research, a coding matrix was created and coding was performed through three identification categories and six analytical categories.
The results showed that in the first part of the observed period, the most talked about side effects of vaccines used in Croatia (71%), while in the second part of the observed period, journalists emphasized the benefits of vaccines (73%) and educating (70%) citizens about the same. , while side effects took third place in terms of content in the analyzed articles (62%).
Using two auxiliary hypotheses, the initial hypothesis The media do not provide credible information in their publications on topics on which citizens would develop a clear and unambiguous attitude towards the current situation and the whole against COVID-19 was rejected. The results of the content analysis could be seen as most of the articles contain appropriate scientific sources with the aim of educating citizens about the pandemic and the whole against COVID-19. Despite this, sensationalist headlines certainly did not contribute to the credibility. This research has shown how journalists influence their members and the way they publish, the public 's ultimate perception of a particular topic, in this case the whole for COVID - 19.
Ključne riječi
Covid – 19
cjepivo
mediji
društvene mreže
Ključne riječi (engleski)
Covid - 19
vaccine
media
social networks
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:820520
Studijski program Naziv: Sestrinstvo - menadžment u sestrinstvu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-04 15:00:32