Naslov Etička pitanja odnosa medija i PR-a
Naslov (engleski) Ethical issues of the relationship between media and PR
Autor Klara Paljug
Mentor Tvrtko Jolić (mentor)
Član povjerenstva Darijo Čerepinko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tvrtko Jolić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Gordana Lesinger (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za odnose s javnostima) Koprivnica
Datum i država obrane 2022-04-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Mediji su glavni nositelji informacije i samim time osnovni kanal komuniciranja organizacije s javnosti. Odnos s medijima je danas temeljna vještina odnosa s javnošću, koja se razlikuje od svih ostalih komunikacijskih disciplina. Iako ostale vještine stručnjaka odnosa s javnošću, poput organizacije događanja, vođenja digitalnih platformi i profila na društvenim mrežama, promocije i oglašavanja, nude slične rezultate, ipak se informacija koja dolazi iz druge ruke, odnosno iz glavnog kanala informiranja - medija, smatra najrelevantnijom. Samim time, PR stručnjaci su ti koji su zaduženi za privlačenje pažnje medija, dirigiranje ritma u kojem će mediji izvještavati o njihovoj organizaciji ili pak za pravdanje štetne informacije koja je dospjela u medije. Ako odnose s medijima izuzmemo iz odnosa s javnošću, organizaciji ne preostaje mnogo opcija za dobar odnos s javnostima. S druge strane, odnos medija i PR-a nije jednosmjeran. Koliko PR stručnjaci ovise o medijima, toliko su oni od vitalnog značenja za medije. Oni su prvi, direktni i najbrži izvor informacija za novinare i reportere, a danas je brzina prikupljanja informacija ključan dio medija. U ovom radu istražit ćemo kakva je točno povezanost medija i odnosa s javnošću te utječe li sve veća potreba za brzinom i količinom odaslanih informacija na etičke norme tih dvaju struka, kose li se ili međusobno nadopunjuju.
Sažetak (engleski) The media are the main carriers of information and thus the basic channel of communication of the organization with the public. Media relations today are a fundamental skill of public relations, which differs from all other communication disciplines. Although other skills of public relation professionals, such as organizing events, running digital platforms and social media profiles, promotion and advertising, offer similar results, second-hand information from the main information channel, the media, is considered most relevant. Therefore, PR experts are in charge of attracting media attention, conducting the rhythm in which the media will report on their organization or justifying harmful information that has reached the media. If we exclude media relations from public relations, the organization does not have many options for good public relations. On the other hand, the relationship between the media and PR is not one-way. As much as PR professionals depend on the media, so much are they vital to the media. They are the first, direct and fastest source of information for journalists and reporters, and today the speed of gathering information is a key part of the media. In this paper, we will research the exact connection between the media and public relations and whether the growing need for speed and amount of information transmitted affects the ethical norms of these two professions, whether they are oblique or complementary.
Ključne riječi
Etika
etičke norme
mediji
odnosi s javnošću
Ključne riječi (engleski)
Ethics
ethical norms
media
public relations
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:473810
Studijski program Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-06-02 15:06:20