Naslov Utjecaj pandemije COVID-19 na ponašanje potrošača
Naslov (engleski) The impact of the covid-19 pandemic on consumer behavior
Autor Nevena Ladić
Mentor Anica Hunjet (mentor)
Član povjerenstva Marijan Cingula (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Rončević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Hunjet (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ljubo Jurčić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2022-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Ovim radom želi se opisati COVID-19 kao bolest te njen utjecaj s ekonomskog aspekta.
COVID-19 je pandemija koja je jedinstvena u dosadašnjoj ekonomskoj povijesti po brzini
nastanka, globalnom obuhvatu te dugotrajnim i neželjenim posljedicama. Epidemija je
promijenila navike u svakodnevnom životu ljudi na načine koji su do tada bili nezamislivi.
Radom se želi dokazati kako je pandemija COVID-19 promijenila kupovne navike potrošača.
U radu je prikazan sveobuhvatni pregled dosadašnjih relevantnih studija te su istaknute
postojeće spoznaje o epidemiološkim, patogenetskim i kliničkim značajkama virusa i bolesti
koju uzrokuje, s osvrtom na utjecaj pandemije na marketing i prodaju kao i perspektivu
pandemije.
Cilj ovog rada je istražiti i prikupiti podatke, informacije, stavove i mišljenja ispitanika o
kupovnim navikama prije i tijekom pandemije COVID-19 sa naglaskom na online trgovinu i
kartično plaćanje. Sa tim ciljem provelo se istraživanje putem anketnog upitnika koji ukazuju
na promjene u ponašanju potrošača od kojih će neke, najvjerojatnije imati trajni učinak. Na
temelju dobivenih rezultata istraživanja može se zaključiti da većina ispitanika, to jest
potrošača tijekom pandemije COVID-19 u većoj mjeri u odnosu na razdoblje prije pandemije
obavlja kupovinu putem online trgovine i plaća platnim karticama u odnosu na gotovinska
plaćanja. Samim time, trenutno su u fokusu prodavača dostava, beskontaktna kupovina i
bezgotovinske transakcije. Jednom kad pandemija završi, izgledno je da će ostaviti trajne
posljedice na cjelokupno gospodarstvo, ali i na društvo u cijelosti.
Sažetak (engleski) This paper aims to describe COVID-19 as a disease and the impact it has from an economic
point of view. COVID-19 is a pandemic unique in economic history in terms of the speed of
its occurrence, global scope and long-term and unwanted consequences. The epidemic has
changed people's daily routines in ways that were unimaginable until then. This paper aims to
demonstrate how the COVID-19 pandemic has changed the buying habits of consumers.
The paper presents a comprehensive overview of the relevant studies so far and highlights
existing knowledge about the epidemiological, pathogenetic and clinical features of the virus
and the disease it causes, with reference to the impact of the pandemic on marketing and sales
as well as the perspective of the pandemic.
The aim of this paper is to investigate and collect data, information, attitudes and opinions of
respondents about their shopping habits before and during the COVID-19 pandemic with an
emphasis on online shopping and card payments. With this in mind, research was conducted
using a questionnaire that would indicate changes in consumer behavior, some of which will
most likely have a lasting effect. The results of the research lead to conclusion that the majority
of respondents, or consumers, when comparing their buying habits in the period during the
COVID-19 pandemic and the period before the pandemic, are more inclined towards online
shopping and using cards to pay for their purchases rather than using cash payments. Therefore,
delivery, contactless shopping and cashless transactions are currently in the focus of sellers.
Once the pandemic is over, it is likely to have long-lasting effects on the entire economy, but
also on society as a whole.
Ključne riječi
COVID-19
marketing
prodaja
online trgovina
kartično plaćanje
Ključne riječi (engleski)
COVID-19
marketing
sale
online store
card payments
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:141866
Studijski program Naziv: Poduzetništvo i EU fondovi Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski specijalistički Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a specijalist/specijalitica ekonomije (univ. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-01-18 09:14:06