Naslov Analiza makrookoline poduzeća
Naslov (engleski) Macro environment analysis
Autor Marina Zgrablić
Mentor Marli Gonan Božac (mentor)
Član povjerenstva Morena Paulišić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marli Gonan Božac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sabina Lacmanovic (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2017-02-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Poduzeća danas posluju u dinamičnoj, složenoj, turbulentnoj okolini. Okolina utječe na poduzeće, ali i poduzeće ima utjecaja na okolinu. Okolina se dijeli na vanjsku i unutarnju okolinu. Analiza vanjske okoline odnosi se na analizu prilika i prijetnji, dok se analiza unutarnje okoline usmjerava na analizu snaga i slabosti poduzeća. Makrookolina poduzeća je dio vanjske okoline poduzeća, a čine je čimbenici ili vanjske sile iz okruženja poduzeća na koje poduzeće nema nikakvog utjecaja. Makrookolina djeluje na organizacijsku strukturu i procese unutar organizacije te na uspješnost poslovanja poduzeća. U čimbenike makrookoline poduzeća ubrajajmo: ekonomsku, tehnološku, društvenu, kulturnu, političku, demografsku, pravnu i međunarodnu okolinu. Za analizu makrookoline koriste se različite metode ili analize. Potrebno je spomenuti PESTLE analizu makrookoline koja se koristi za analizu makrookoline. Cilj PESTEL analize je da se utvrde prilike i prijetnje koje proizlaze iz djelovanja čimbenika okoline. Atlantic grupa jedna je od vodećih prehrambenih kompanija u regiji. Analizom utjecaja makrookoline na Atlantic Grupu, najveća prijetnja Atlantic Grupi su socijalni čimbenici, i to nezaposlenost i demografske promjene. Najveću priliku Atlantic grupi predstavljaju tehnološki čimbenici.
Sažetak (engleski) Today companies operate in a dynamic, complex and turbulent environment. The environment influences the companies, but the companies have an impact on the environment as well. The environment can be divided into its exterior and interior counterpart. Exterior environmental analysis refers to the analysis of opportunities and threats, while interior environmental analysis focuses on the analysis of the strengths and weaknesses of a company. A company's macro-environment is part of the exterior area of the company, made up of factors or outside forces surrounding the company's environment, to which the company itself has no influence at all. Macro-environment influences the organizational structure and processes within a company as well as the success of its business operations. Key factors of a company's macro-environment consist of its economic, technological, social, cultural, political, demographic, legal and international environment. Different methods or analyses are used in the analysis of a macro-environment. The one that needs to be mentioned is PESTEL macro-environment analysis. The aim of PESTEL analysis is to define the opportunities and threats resulting from the impact of environmental key factors. The Atlantic group is one of the leading food companies in the region. The analysis of the impact of the macro-environment on the Atlantic group shows that its biggest threats are social factors, namely the unemployment and demographic changes. The biggest opportunity for the Atlantic group lies in the technological factors.
Ključne riječi
okolina poduzeća
makrooklina poduzeća
ĉimbenici okoline poduzeća
analize makrookoline poduzeća
Ključne riječi (engleski)
company's environment
macro-environment
environmental key factors
macro-environment analyses of a company
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:842623
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Marketinško upravljanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-07-20 10:40:14