Naslov Upravljanje poduzećem u dinamičkoj okolini: Korporativno građanstvo kao izazov vodstva
Naslov (engleski) Governance system in Dinamic Enviroment: Corporate citizenship as a challenge to leadership
Autor Marko Mašović
Mentor Tea Golja (mentor)
Član povjerenstva Tamara Floričić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Golja (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Slivar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2018-03-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Korporativno upravljanje je sustav nadzornih mehanizama kojima se osigurava da menadžeri svih razina rade u interesu poduzeća i svih dionika poduzeća, da manjinski dioničari nisu u nezavidnom položaju u odnosu na dioničare koji nadziru rad poduzeća te uspostava učinkovitog sustava kontrole poslovanja. Dionici, odnosno ljudi, sastavni su dio poduzeća i njegove okoline te briga o njima postaje bitan dio poslovanja i rasta poduzeća. Kako bi se mogla prilagođavati okolini, bitno je za organizacije imati kvalitetan odnos s dionicima te im isti pomažu smanjiti nesigurnosti i olakšati potrebne promjene. Poduzeća moraju ići u korak s promjenama u okolini, kako unutarnjoj tako i vanjskoj, te je najbolji način za to društveno odgovorno poslovanje preko kojega se dolazi do mnogih krucijalnih informacija i novih resursa.
Korporacija je oblik poslovanja u kojem veliki broj ljudi zajedno ulaže kapital te time postaju dioničari, a rizik se dijeli na više ljudi. One u današnje vrijeme postaju, odnosno postale su, jače i od država samih te je potrebna kontrola istih kako ne bi zanemarile brigu u društvu u potpunosti. Kako su i one same dijelovi društva cilj bi im trebao biti postati korporativni građanin, odnosno usvojiti na najvišim razinama poduzeća strategijski pristup pomoću kojega će integrirati sve aktivnosti i operacije kojima će služiti društvu. Može se reći da je korporativno građanstvo nekakva nadogradnja na društveno odgovorno poslovanje, odnosno podrazumijeva se provođenje istog planski kroz cijelo poduzeće i njegova evaluacija.
Cilj ovoga rada je pokazati prednosti društveno odgovornog poslovanja u poslovanju poduzeća, odnosno istaknuti da je na dugi rok ono jedina šansa da poduzeća i društvo u cjelini opstanu, odnosno ukazati na isprepletenost pojmova poduzeća i društva koji ne mogu jedno bez drugog.
Sažetak (engleski) Corporate governance is a system of supervisory mechanisms that allows managers at all levels to work in the best interest of companies and its stakeholders, as well as ensuring that the minority shareholders are not in an indifferent position vis-à-vis the shareholders that control the business of the company and establishing an effective business control system. Since stakeholders, that is people, are an integral part of the company and its environment, people operations become an essential part of business and business growth. In order to adapt to the environment, it is important for organizations to have a good relationship with stakeholders to help them reduce uncertainties and facilitate the necessary changes. The companies should keep up with the changes that occur in the environment, both internally and externally, and the best way for achieving that is engaging in corporate social responsibility which is crucial for acquiring new information and resources. Corporation is a form of business in which a large number of people invest capital together and thus become shareholders, sharing risk among more people. The corporations have become stronger than the state; therefore it is necessary to control them so that the society does not get neglected. Since corporations are forms of society, they should aim at becoming corporate citizens, adopting strategic approach at the highest levels of corporations that will allow them to integrate all the activities and operations that will serve the society. In other words, corporate citizenship is an upgrade to the corporate social responsibility and it is suggested that it should be integrated and evaluated in the companies. This thesis aims at showing advantages of the corporate social responsibility, that is, pointing out that in the long run, the corporate social responsibility is the only chance for the survival of both companies and society. In other words, this thesis aims to show that the terms company and society are connected and dependant on each other.
Ključne riječi
korporativno upravljanje
promjene u poduzeću
korporacije
DOP
Dell Inc.
Privredna banka Zagreb
Ključne riječi (engleski)
corporate governance
corporate
corporate
DOP
Dell Inc.
Privredna banka Zagreb
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:595686
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika Smjer: Management i poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-04-27 14:00:29