Naslov Govorne poteškoće i čimbenici koji utječu na razvoj govora
Naslov (engleski) Speech difficulties and factors that influence the development of speech
Autor Magdalena Šiljić
Mentor Irena Mikulaco (mentor)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Mikulaco (član povjerenstva)
Član povjerenstva Breza Žižović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2018-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Opće jezikoslovlje (lingvistika)
Sažetak Istraživanje govornih poteškoća i čimbenika koji utječu na razvoj govora za cilj je imalo objasniti razvoj govora, čimbenike koji utječu na njegov razvoj i govorne poteškoće djece predškolske dobi. U prvom poglavlju „Uvod“ se obrađuje kompozicija završnog rada. Zatim se u drugom poglavlju „Govor“ definira govor, njegova važnost za ljude, razlika govora, jezika i komunikacije te su opisani govorni organi važni za razvoj govora. U trećem poglavlju „Razvoj govora“ opisana su razvojna razdoblja govora kroz koja dijete prolazi tijekom života. Četvrto poglavlje naziva „Govorne poteškoće“ objašnjava vrte govornih poteškoća koje su zastupljene kod djece predškolske dobi, a to su: sigmatizam, rotacizam, lambdacizam, kapacizam, gamacizam, tetacizam, deltacizam, etacizam i tetizam. U tom poglavlju opisano je i mucanje, brzopletost, bradilalija, „skandirajući govor“ te ostali uzroci poremećaja izgovora. Peto poglavlje „Čimbenici koji utječu na razvoj govora“ podijeljeno je na dva dijela „Unutarnji čimbenici“ i „Vanjski čimbenici“ gdje su opisani njihovi utjecaji na govor i njegov razvoj. U šestom poglavlju „Istraživanje govornih poteškoća kod djece predškolske dobi“ opisan je cilj istraživanja, hipoteza, materijali i metode, ispitanici koji su sudjelovali u istraživanju te sam proces provedbe istraživanja. Na kraju poglavlja su sistematizirani i opisani rezultati istraživanja s grafovima i tablicom. „Zaključak“ je opisan u sedmom poglavlju. Na kraju rada nalazi se popis literature, popis tablica, grafova i slika te prilozi korišteni u istraživanju.
Sažetak (engleski) The research of speech difficulties and factors which influence the development of speech had as a goal to explain the development of speech, the factors that influence its development and speech difficulties of children of pre-school age. In the first paragraph “Introduction” the composition of final paper is explained. In the second paragraph “Speech” the speech is defined, its importance for people, the difference between speech, language and communication and the organs of speech important in development of speech are described. In the third paragraph ”Development of speech” the phases of speech through which children pass during their lifetime are described, The fourth paragraph entitled “Speech difficulties” explains the types of difficulties that can be seen in children of pre-school age which are: sigmatism, rhotacism, lambdacism, kapacism, gammacism, thetacism, deltacism, etacism and tetism. In that paragraph stuttering, hastiness, bradylalia, „chanting speech“ and other causes of speech disorders are described. The fifth paragraph “Factors which influence the development od speech” is divided into two parts: “Inside factors” and “Outside factors” where their influence of speech and its development are described. In the sixth paragraph “Research of speech difficulties in children of pre-school age” the target of research is described, hypothesis, materials and methods, subjects who participated in the research and the process of the research. At the end of the paragraph the results together with graphs and tables are described. “Conclusion” is described in the seventh paragraph. At the end of the paper there are the list of literature, tables, graphs and pictures and attachments used in the research.
Ključne riječi
Govor
razvoj govora
govorne poteškoće
čimbenici
bilingvizam.
Ključne riječi (engleski)
Speech
development of speech
speech difficulties
factors
bilinguism.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:043590
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-20 10:48:44