Naslov Obrazovanjem protiv siromaštva
Naslov (engleski) Education against poverty
Autor Jelena Zenzerović Milovan
Mentor Marija Bušelić (mentor)
Član povjerenstva Tamara Floričić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Bušelić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Križman Pavlović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2019-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak Od svih dobara koja nam stoje na raspolaganju, najdragocjenije u razvijenom poslovnom svijetu danas je znanje tj. intelektualni kapital. Organizacijska znanja i potencijali čine osnovu intelektualnog kapitala. Može se općenito konstatirati da su znanja koja ljudi posjeduju derivat obrazovanja, te da porast istih obrnuto korelira siromaštvo zemlje. Ta se znanja mogu mjeriti i uračunati u dio ukupne vrijednosti organizacije. Naročito u hrvatskim uvjetima ta znanja često stagniraju ili se gube radi neodgovarajućeg tretmana u smislu daljnjeg učenja i povećanja kompetencija.
U pravilu se ona gube prilikom odlaska pojedinca iz organizacijskog sustava radi nedovoljne suradnje i dokumentiranja. Prelazak razvijenih zemalja i dijela zemalja u razvoju u "ekonomije znanja" rezultiralo je u povećanoj svijesti o znanju kao ključnoj poluzi za rast nacionalne ekonomije i borbe protiv siromaštva. Obrazovanje je neizostavni element strategije uspješnih zemalja, baš kao i globalnih poslovnih sustava, a isto tako i državnih institucija razvijenih zemalja. Tako se strategijske potrebe organizacija za kreiranjem i re-kreiranjem novog znanja dostižu sinergijom putem procesiranja informacija uz pomoć obrazovanja koje je jedan od temeljnih stupova konkurentnosti jedne zemlje, te eliminator siromaštva. Intelektualni kapital je znanje zaposlenih, koje oni pretvaraju u vrijednosti na tržištu. Hrvatski obrazovni sustav još uvijek je potrebno unapređivati kako bi isti bio konkurentniji, te u rangu s primjerice finskim obrazovnim sustavom, a samim time podignuti će se i ukupna konkurentnost Hrvatske i smanjiti siromaštvo.
Sažetak (engleski) Of all the goods available to them, the most precious in today's developed business world is knowledge, ie intellectual capital. Organizational knowledge and potentials form the basis of intellectual capital. It can be generally stated that the knowledge that people possess the derivation of education and that the rise of the same is correlated with the poverty of the country.These knowledge can be measured and counted as part of the overall value of the organization. Especially in Croatian conditions, this knowledge often stagnates or is lost due to inadequate treatment in the sense of further learning and enhancement of competence.As a rule, they lose when leaving an individual out of the organizational system due to insufficient collaboration and documentation. The transition between developed countries and parts of developing countries into the "knowledge economy" has resulted in increased awareness of knowledge as a key factor in the growth of the national economy and the fight against poverty. Education is an indispensable part of the strategy of successful countries, just like the global business systems, as well as state institutions of developed countries. Thus, the strategic needs of organizations for creating and re-creating new knowledge reach synergies through information processing with the help of education which is one of the cornerstones of a country's competitiveness and the eliminator of poverty. Intellectual capital is the knowledge of employees, which they transform into market value. The Croatian educational system still needs to be improved to make it more competitive, in line with, for example, the Finnisheducation system, thus raising the overall competitiveness of Croatia and reducing poverty.
Ključne riječi
obrazovanje
hrvatski obrazovni sustav
napredni obrazovni sustavi
konkurentnost
siromaštvo
Ključne riječi (engleski)
education
Croatian education system
advanced education systems
competitiveness
poverty
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:161742
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika Smjer: Turizam i razvoj Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-03 09:02:41