Naslov Igre u nastavi glazbene kulture
Naslov (engleski) Games in the music culture teaching
Autor Iva Stojić
Mentor Ivana Paula Gortan-Carlin (mentor)
Član povjerenstva Kristina Riman (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Blažević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2019-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Ovaj diplomski rad bavi se igrama u nastavi glazbene kulture i kako korištenje istih omogućuje lakše savladavanje gradiva učenicima. Na početku rada govori se o vrstama glazbenih igara koje, prema Šulentić Begić (2016), dijelimo na glazbene igre s pjevanjem, glazbene igre s ritmovima i/ili melodijama i glazbene igre uz slušanje glazbe. Za svaku podjelu navedeni su i primjeri koje možemo pronaći u svakodnevnoj nastavi glazbene kulture. Zatim se spominje upotreba računala kao izvora glazbenih igara i kao nastavnog sredstva te utjecaj igranja računalnih igri na učenike rane školske dobi. Opisuje se i utjecaj upotrebe igrifikacije u svakodnevnoj nastavi. Budući da učenici veliki dio svog slobodnog vremena provode igrajući računalne igrice, stručnjaci su razvili sustav u kojem se koriste osnovne značajke računalnih igara u svakodnevnoj nastavi. Taj sustav se zove igrifikacija, a značajke igrifikacije odnose se na skupljanje bodova, prelaženje razina, osvajanje nagradi i sl.. Također, za potrebe ovog diplomskog rada provedena su i dva istraživanja. Prvo istraživanje odnosi se na anketni upitnik proveden među učiteljima razredne nastave. Upitnikom se željelo doći do saznanja u kojoj mjeri su određene vrste igara zastupljene u razrednoj nastavi glazbene kulture i kako učenici reagiraju na iste. Drugo istraživanje odnosi se na zastupljenost igara u udžbenicima glazbene kulture za prva četiri razredna osnove škole. Na samom kraju diplomskog rada naglašena je važnost korištenja igara za pravilan psihofizički razvoj učenika te prednosti koje pravilna upotreba istih donosi učenicima. Te prednosti se odnose na lakše usvajanje glazbene teorije, savladavanje određenih glazbenih vještina, motiviranje učenika na rad te vježbanje određenih vještina poput suradnje i rada u grupi.
Sažetak (engleski) My degree thesis deals with using games in Music teaching and the benefits games have on children development. In the beginning of the paper we can find the division of games into musical and non-musical games. According to Šulentić Begić (2016), musical games can be divided into musical games with singing, musical games with rhythm and/or melody and musical games with listening music. There are examples provided for each of these categories. Furthermore, this paper discusses the use of computer in the classroom. Computer can be used as a teaching tool and as a source of games. Considering the time children spend playing video games nowadays, experts have come with the term Gamification. It is a process in which teachers use elements of video games, such as giving points, clearing levels and winning awards, in everyday classroom. Due to the needs of this paper, two researches have been conducted. The first one deals with the frequency of using games in the first four grades of primary education and the second research deals with representation of games in music textbooks for primary education. In the end of the thesis we are considering all the effects games have on children development and how to use games to benefit children`s motivation and to develop certain skills and abilities such as group work, tolerance and cooperation.
Ključne riječi
igre u nastavi
glazbena kultura
glazbene igre
igrifikacija
računalo u nastavi
zastupljenost igara u udžbenicima
Ključne riječi (engleski)
games in classroom
music games
gamification
computer in classroom
frequency of games in textbooks
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:441510
Studijski program Naziv: Učiteljski studij na hrvatskom i talijanskom jeziku Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-27 13:12:01